23948sdkhjf

Køkken-trekløver bliver et firkløver

Det er blot få måneder siden, Svane-butikkerne i Aarhus, Viborg og Randers fusionerede til et fælles driftsselskab, og nu bliver trekløveret til et firkløver.

Det er Silkeborg-forretningen, som der slutter sig til holdet og giver en sammenhængende geografisk spiller med fire konceptbutikker, syv partnere, 65 medarbejdere og et trecifret millionbeløb i omsætning.

Butikschef og medindehaver Lars Bastrup skulle have overtaget hele ejerskabet, men har valgt at fusionere Silkeborg-butikken ind i VRA Holding, driftsselskabet bag Svane-butikkerne i nabobyerne Viborg, Randers og Aarhus.

– Jeg ser store muligheder for at udvikle Silkeborg-forretningen som en del af en større familie fremfor at skulle stå alene med drift, salg og administration, siger han.

Også Torben Paulin, adm. direktør for TCM Group, der står bag Svane Køkkenets brand, ser store fordele ved fusionen, som sikrer et glidende generationsskifte på en god måde.

– Silkeborg hører naturligt hjemme i den midtjyske konstellation, hvor vi får en stærk franchisetager i et strategisk vigtigt område med stor vækst. Samtidig løser vi lokale ejerskifter på en god måde og får fornyelse ved at give plads til yngre medejere, lyder det fra TCM-direktøren.

Synergi øger konkurrencekraften

Allerede ved stiftelsen den 1. januar 2022 lå det i kortene, at de seks partnere drømte om at inkludere Silkeborg, der er blandt landets hurtigst voksende byer.

– Rent geografisk er det en forstærkning, fordi vi nu dækker store dele af Midt- og Østjylland, siger konstellationens direktør Kent Høstgaard Andersen, VRA Holding.

Øget konkurrencekraft på erhvervsmarkedet er en af fordelene ved den større organisation, og allerede et par måneder efter den første fusion, meldes der om gevinst ved at kunne frigøre konsulenter fra administrative opgaver og arbejde på tværs af regionen.

– Store erhvervskunder agerer i dag på tværs af regioner, og derfor øges behovet for specialisering i et udviklingsmiljø. Synergien gør os endnu stærkere og mere attraktiv som leverandør og samarbejdspartner, forklarer Kent Høstgaard Andersen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125