23948sdkhjf

Snedker-duo øjner store ordrer men holder fast i hr. og fru Jensen

Aalborgensiske Mani Pine, der har specialiseret sig i kundetilpasset inventar, har det seneste år fået godt hul på erhvervssegmentet. Her er udsigt til store ordrer, men for indehaverne Nicolai Adamsen og Jonas Damm er det afgørende, at der også fortsat er tid til de små privatkunder.   

– Vi nedprioriterer ikke privatkunderne, slet ikke. Tværtimod er det her udtryk for, at vi er blevet store nok til at tage mere indenbords, og det er sådan set drømmescenariet for os, at vi kan rumme begge dele, fortæller stifter og direktør Nicolai Adamsen til Wood Supply.  

I 2013 byggede han et bord til sig selv i sin fars garage og lagde et billede på Facebook. De mange reaktioner gav mod på at skabe en forretning, og ved siden af studiet til serviceøkonom gik han i gang med at sælge sine møbler via sociale medier. I dag tæller staben knapt ti ansatte, og sidste år købte Sakcit-direktør Peter Terkelsen sig med på holdet som ekstern investor.  

 Spidskompetencer i tråd med tiden 

De mindre privatkunder har altså fra første færd udgjort rygraden i Mani Pine, men Nicolai Adamsen peger på, at erhvervssegmentet ikke er helt fremmed for virksomheden.  

– Vi har egentlig altid lavet møbler til erhverv, og et par gange har vi været heldige at få en ordre på 50 mødeborde, men det sidste års tid er det virkelig gået op for os, at det er en fed vej at gå, fortæller han.  

Det er ikke mindst udsigten til større ordresummer, der gør segmentet attraktivt, men for Nicolai Adamsen handler det også om muligheden for at sætte et markant aftryk.  

– Virksomheder skal tit bruge det hele på en gang, så det, vi satser benhårdt på nu, er at kunne levere de fulde custom-made løsninger, så virksomheden slipper for at skulle finde både panelmand, møbelmand og lampemand, men kan nøjes med at gå ét sted hen, forklarer han.  

Samtidig oplever Mani Pine-stifteren en stigende tendens til, at virksomheder indretter sig med stadigt større fokus på at afspejle brand og værdier, hvilket ifølge Nicolai Adamsen er helt i tråd med virksomhedens spidskompetencer.  

– Vi er gode til det, der er lidt sjovere og lidt mere peppet op end de løsninger, der findes i de store møbelhuse – vi stræber efter at lave løsninger til de kunder, der sætter pris på, at kunne se brandet i deres interiør, lyder det. 

Bredde et nøgleord

Mani-Pine har allerede fået foden inden for hos store aktører som Radisson og Boxit, og virksomheden er trods sin relativt beskedne størrelse klar til at gå efter på endnu flere store kunder og projekter.  

– Vi har vores eget værksted, hvor fire snedkere arbejder, og så har vi en outsourcet produktion hos lidt forskellige samarbejdspartnere, forklarer Nicolai Adamsen om setuppet, der ikke alene giver muligheden for at takke ja til store opgaver.  

– Det betyder også, at vi spænder virkelig bredt og derfor kan være med mange steder. Vi kan godt lave massive egetræsreoler i 100.000 kroners klassen, men vi kan også lave lækker egetræsfinér, der ikke behøver koste en formue, og mangler man fire hvide laminatreoler til kopirummet, kan vi også hjælpe med det, uddyber aalborgenseren.  

Og også når det kommer til kundesammensætningen er bredde et nøgleord for Nicolai Adamsen.  

– Økonomisk bliver erhvervsdelen helt automatisk større, men brandmæssigt bliver det 50/50. Hr. og fru Jensen skal stadig kunne komme forbi værkstedet og få en snak og blive taget lige så seriøst som før, siger han med eftertryk, inden han forklarer: 

– Det, der driver os, er jo evnen og lysten til at lave custom-made produkter til den enkelte eller virksomheden, og så er en del af de her privatkunder jo også direktører eller har en bror, der er det. De mennesker, der taler godt om en, er også hr. og fru Jensen, der har fået lavet et køkken eller en vinreol og haft en virkelig god oplevelse – det sker i mindre grad med erhvervskunderne. 

Der ligger imidlertid mere end kolde kalkuler bag valget om at holde fast i den del af kundeskaren, Nicolai Adamsen oprindeligt byggede sin forretning på.  

– Det er jo også bare fedt at levere et specialbygget møbel til et helt almindeligt par og se begejstringen i deres ansigter – der er altså en forskel på det og så erhvervskunderne, og det er jo også den oplevelse og følelse, vi gør det her for, forklarer han.  

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078