23948sdkhjf

Fritz Hansen øger omsætningen: Asien tager tigerspring

Med en øget omsætning på 22 procent beviser Asien, at interessen for dansk design fortsat er stigende

2017 var et godt år for Republic of Fritz Hansen, der netop har offentliggjort et positivt regnskab. Møbelkoncernen omsatte således for 632 millioner kroner, hvilket svarer til en vækst på fem procent i forhold til året før.

Resultatet før skat blev 125 millioner kroner, hvilket er på niveau med 2016, hvor Republic of Fritz Hansen opnåede sit bedste resultat i koncernens 145 årige historie.

De nordiske markeder leverer forsat vækst, men den fortsat positive udvikling kan især tilskrives vækst i Asien, hvor Japan alene voksede med 33 procent, mens Korea tog et et tigerspring og vækstede hele 45 procent i 2017.

Dermed når Asien op på en samlet vækst på 22 procent, og Korea bliver Fritz Hansens femte største marked efter kun tre års tilstedeværelse i landet.

På trods af den øgede omsætning er den danske møbelproducent et stykke fra at nå målet om en omsætning på 750 millioner kroner ved udgangen af 2018. Forventningen er nu, at 2018 vil vise en stigning på 10 procent og ende med en omsætning på lige under 700 millioner.

Foruden udviklingen på de asiatiske markeder har også Accessories-linjen Objects været en positiv overraskelse med en tredobling af omsætningen i 2017.

Derudover viser de danske designmestrer Arne Jacobsen, Poul Kjærholm og Piet Hein fortsat deres værd. Samlet set står møbelklassikerne således stadig for den største del af omsætningen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109