23948sdkhjf

Lille Esbjerg-virksomhed lander stor ordre: Skal styre vareudlevering hos Ikea

Den svenske detailgigant Ikea skal have nye systemer til deres vareudlevering til kunder, der har bestilt varer online.

Og det bliver danske Ontec fra Esbjerg, som får til at opgave at få det til at fungere.

Det skriver JydskeVestkysten.

Det er fra centralt hold i Sverige, at opkøbet er foretaget, og derfor er det planen, at systemet på sigt skal implementeres i alle 456 Ikea-varehuse. 

I første omgang er det dog i Ikeas varehus i Taastrup, at det skal indføres. Derefter er det planen, at det skal ske i de svenske varehuse, hvorefter varehusene i resten af verden på sigt skal være med.

I praksis kommer Ontecs til at spare tid for de ansatte og kunderne, og generelt skal det gøre processen med afhentning af varer mere strømlinet.

- Med løsningen styrer vi hele deres vareudlevering på den måde, at når kunden ankommer, indtaster de deres ordrenummer, hvorefter de bliver tildelt en plads, så vareudleveringen meget nemt kan finde frem til rette vedkommende, siger John Nielsen, adm. direktør hos Ontec, til avisen.

Prisen på aftalen bliver ikke oplyst, men der er ifølge direktøren tale om et tocifret millionbeløb.

Læs mere om: IKEA
Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.063