23948sdkhjf

Lys, lyd og lofter: Vejle-virksomhed indvarsler ny æra med mod på mere

Det kommer fremover til at kræve lidt færre klik på tastaturet, når kunder skal finde frem til Lumiére Stretch Ceiling Denmark. Vejle-virksomheden har nemlig udvidet repertoiret endnu engang, og med det nye og lidt mere mundrette paraplynavn Lumiére Group ønsker trioen bag at cementere, at man nu favner endnu bredere.

– Vi startede helt tilbage i 1987 med belysning som et decideret engrosfirma, og i 2016 begyndte vi så også at sælge stræklofter. Det har vi set nogle rigtig fine synergier på, og i starten af i år kom vi så ind i akustik og fandt ud af, at det kunne vi også godt tænke os at arbejde videre med, fortæller direktør og medejer Michael Grundholm til Wood Supply.

Efter en fejlslagen opkøbsproces i starten af året fik Lumiére i maj en femårig partnerskabsaftale på plads med schweiziske Topakustik, og dermed blev den akustiske portefølje styrket yderligere, hvilket altså kaldte på et navneskift.

– Vi kunne mærke på kunderne, at de blev lidt forvirrede over, hvad vi primært lavede, så vi vil gerne gøre det mere klart for omverdenen, hvad der ligger under den her paraply, forklarer Michael Grundholm om firmaet, der altså nu har både lys, lyd og lofter på programmet.

Er blevet interessante for flere

Og mens det nye navn endnu er så nyt, at det er svært at sige noget entydigt om effekten, er det udvidede produktprogram ifølge direktøren allerede en succes.

– Vi har allerede det første projekt kørende hos et advokatkontor i Aarhus, hvor vi både laver lys, lofter og akustik, og vi oplever, at det for både os og entreprenøren giver rigtig god mening, at de her ting er samlet, fortæller han og uddyber:

– Vi kan også selv montere, og det er en stor fordel, for nogle gange kan det være svært at lave de her grænseflader i et projekt, hvor der er mange aktører involveret. Nu kan vi stå for hele pakken, og vi kan tage ansvaret på os i forhold til både at levere og montere, så vi kommer med en komplet løsning.

Ifølge Michael Grundholm har partnerskabet med Topakustik desuden medført, at virksomheden er kommet på lystavlen hos kunder, det tidligere har været svært at nå. 

– Topakustik er et rigtig godt navn inden for akustik. Det er et brand, folk kender, og det spiller rigtig godt sammen med de andre brands vi har, både det belgiske lysbrand Modular og vores stræklofter fra Barrisol. Det er alt sammen high end brands, som klinger i de samme ører, men som har forskellige modtagere, så det spiller virkelig godt sammen, vurderer han.

Har mod på mere

Mens den forrige porteføljeudvidelse resulterede i tilføjelsen af ”stretch ceilings” til firmanavnet, har man i denne omgang valgt at gå i den modsatte retning. Og det skyldes ifølge Michael Grundholm ikke kun, at navnet ville blive utrolig langt, hvis akustikpanelerne også skulle tilføjes. 

– Det er jo også en indikation af, at vi ikke stopper her. Vi skal videre, lyder det med en af EM-sommerens mest brugte fraser.

Han peger på, at der med tiden sagtens kunne blive plads til flere elementer under paraplyen, om end det endnu er for tidligt at spå om, præcis hvad det kan blive.

–  I første omgang skal vi lige fokusere på at få det her til at spille fuldstændig sammen, fortæller han om den nærmeste fremtid, der desuden byder på en overhaling af showroomet i Vejle, mens showroomet i Kapselfabrikken i Valby allerede er blevet opdateret.

En egenproduktion af skræddersyede akustikløsninger er også lige på trapperne, men skal Michael Grundholm rette blikket længere ud i fremtiden, er både nye produkter og nye markeder noget, han kan se i horisonten.

–  Vi kunne godt tænke os at få noget mere eksport. I dag er vi i Norge, Sverige og Danmark, og så har vi lavet lidt på Færøerne og Grønland, men der er jo mange og store markeder, der kunne hjælpe os til at få bredt forretningen lidt mere ud.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078