23948sdkhjf

Magnetisk træsucces på vej til Asien: De er ved at gå på halen

Kristian Sidelmann og Rasmus Fiil Svarrer stiftede Fablewood i 2016, og nu er de to klar til at sende deres finurlige fabeldyr endnu længere ud i verden. Blikket er vendt mod Asien, og selvom coronaen i første omgang blev en kæp i hjulet, har det ikke knækket troen på, at et asiatisk eventyr er inden for rækkevidde.

– Vi vil rigtig gerne skalere og ind på det internationale marked, og de tre Kickstarter-kampagner, vi har kørt, har bekræftet os i, at vi i hvert fald har et fedt produkt med en bred appel, fortæller Kristian Sidelmann, om de magnetiske trædyr, virksomheden producerer.

Tidligere på året blev Fablewood styrket på salgssiden, da Lars Friis Nielsen købte sig ind, og det er tanken, at den nye medejer især skal skubbe på det internationale salg.

– Men Lars kan ikke bare rejse ud i Østen eller tage til Tyskland lige nu, så vi er blevet slået lidt tilbage i forhold til at vise verden vores nye produkter, fortæller Kristian Sidelmann om den nye kollektion af dyr, som virksomheden derfor valgte at præsentere gennem sin tredje Kickstarter-kampagne.

Tre perfekte fokusområder

Troen på et asiatisk eventyr lever dog i bedste velgående.

– I Asien er der de senere år kommet et større fokus på skandinavisk design, interiørdesign generelt og ikke mindst børneinteriør, og det er en kombination, der passer perfekt til os, fortæller Kristian Sidelmann, der også har oplevet stor interesse fra asiatiske messegæster.

– Særligt på de internationale messer har det været stensikkert, at nærmest hver gang der kommer en asiat forbi, så er de ved at gå på halen; i første omgang over designet, men når de så ser, man kan bytte om på komponenterne, så bliver de endnu mere begejstrede, fortæller han.

Også Lars Friis Nielsen har oplevet interessen fra de asiatiske markeder.

– I Kina er der allerede flere der har henvendt sig, fordi de også kan se et læringsformål i hele fortællingen om træ og bæredygtighed, fortalte den nye medejer, da Wood Supply tidligere på året mødte ham på efterårets Formland-messe.

Kræver andre veje

Og Lars Friis Nielsen bliver ifølge Kristian Sidelmann en afgørende faktor, hvis Kina, Japan og Sydkorea skal erobres af den danske startup.

– Lars er virkelig en drivkraft, der brænder for det internationale salg og det gode forhold til kunder, og han kan lynhurtigt navigere i de her markeder, som er nye og ukendte for Rasmus og mig, forklarer medstifteren.

At det kræver andre metoder end på hjemmebane, hvis man skal få hul på Østen, er der dog ikke tvivl om hos nogen i trekløveret.

– Kickstarter og crowdfunding er ikke så kendt derude, og selvom vi har en fin hjemmeside, er der mange i Kina, som ikke kan se den. Skal folk se deres produkter, kræver det altså nogle andre veje, og det kommer meget til at være et spørgsmål om forhandlere, lyder vurderingen.

Efter en distributør for nyligt viste Fablewoods produkter frem på Shanghai Furniture Fair, tyder meget da også på, at forhandleraftaler skulle være inden for rækkevidde.

– Det er kommet rigtig mange ordre, så vi tror virkelig på, at det her kan blive rigtig, rigtig stort, slår Kristian Sidelmann fast.  

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156