23948sdkhjf

Lars har overtaget HTH Hillerød: Nu skal synligheden i højsædet

Tidligere på året annoncerede Nobia Danmark, der står bag mærkerne HTH, Unoform og Invita, at i alt ti af kædens HTH-butikker skulle sælges. Det gjaldt blandt andet forretningen i Hillerød, der den 1. oktober blev overtaget af Lars Olsen.

– De ringede og spurgte, og det lød jo umiddelbart spændende, så efter en kort betænkningstid slog jeg til, fortæller den nyslåede franchisetager, der tidligere har haft titel af først butikschef og siden filialchef i Hillerød-forretningen, hvor han var beskæftiget i sammenlagt 17 år.

De seneste fem år har Lars Olsen været forbi Svanekøkkenet og Sanistål, men nu er han altså tilbage i HTH-trøjen, og i rollen som franchisetager ser han en række nye muligheder.

– Det giver mig en chance for at få opfyldt drømmen om at være selvstændig, og muligheden for at prøve nogle tanker og idéer af, som jeg har haft i mange år, og selv sætte dagsordenen, fortæller han.

Blandt andet er det planen at åbne op for arrangementer efter lukketid, for som Lars Olsen siger:

– Når klokken er 17.30, står der altså nogle ret fede lokaler, som sagtens kan bruges til andre spændende tiltag.

Netværk og omtale
Lars Olsen håber, at blandt andet den slags aftenarrangementer kan være med til at skabe større synlighed for HTH Hillerød. I første omgang er det nemlig et af de vigtigste punkter på hans dagsorden.

– Det handler om at få markedsført os selv de rigtige steder og over for de rigtige mennesker, og her tror jeg på, at størstedelen skal hentes gennem netværk, fortæller Lars Olsen, der tror på, at de traditionelle kanaler som eksempelvis avisreklamer, ikke kan gøre det alene.

– Jeg vil gerne have, at vi markedsfører os selv på en ny måde gennem andre tiltag. For nogle år tilbage holdt vi for eksempel en dameaften i butikken, og der troppede 100 mennesker op den aften. Det gav os rigtig meget positiv omtale og efterfølgende nye kunder, fortæller han.

Og omtalen er ifølge Lars Olsen alfa omega. Ikke blot når det kommer til at sikre flere privatkunder i den 1750 kvm. store forretning på Vølundsvej, men også for at skabe vækst i salget til erhvervskunder, som ligeledes er en klar ambition.

– Her skal vi især ud at have fat i boligselskaber, små typehusfirmaer og andre former for entreprenører; ja alle, der overhovedet arbejder med køkkener, slår han fast.

Tryghed i det veletablerede
Tidligere på året lød det fra direktøren for Vordingborg Køkkenet, Hjalmar Skovholm Hansen, at det massive udbud på køkkenområdet risikerer at ende i et blodbad.   

Det er dog ikke noget, der kan få Lars Olsen til at ryste i bukserne, selvom han erkender, at der naturligvis er en større risiko forbundet med rollen som franchisetager end som almindeligt ansat.

– Jeg tror på, at der er en tryghed at hente i at være en del af et brand som HTH. Med al den usikkerhed der lige nu er på handelsmarkeder verden over, tror jeg, at folk i højere grad vil læne sig op ad de veletablerede mærker, og ligesom der er en større frihed forbundet med at blive selvstændig franchisetager, er der jo også den sikkerhed i det, at man ikke står helt alene, forklarer han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109