23948sdkhjf

Trods begrænset opbakning: Nyt initiativ fortsætter på møbelmesse

Der var store intentioner med årets nye initiativ på Møbelmessen Skandinavien.

Onsdag og torsdag afholdt Vivid Works seminarer, der skulle inspirere deltagerne på messen og give et indblik i den digitale fremtid i møbelbranchen.

Fem af messens deltagere dukkede op til seminaret på førstedagen, hvor lytterne blev introduceret til blandt andet VR- og AR-teknologi. Det var færre end forventet:

- Det er svært at hive folk væk fra standene. Udstillerne har jo travlt, fordi de skal tale med kunder, siger Esben Veng-Christensen, der selv var begejstret for semniaret.

Forud for andet seminar forventede han igen omkring en håndfuld lyttere.

Konceptet skal udvikles
I alt udstiller 56 virksomheder på messen, og omkring 700-800 mennesker har kigget forbi lokalerne i Fredericia i løbet af messedagene.

Selvom seminarerne ikke træk det store publikum, skal konceptet fortsætte, mener arrangøren.

- Målet er, at messen kan blive mere end bare et sted, hvor sælgere og udbydere kan mødes. Det skal være en samling for branchen, og her er ny viden og inspiration en vigtig del af konceptet, siger Esben Veng-Christensen, der også har modtaget en del positiv respons på initiativet, selvom få har lagt vejen forbi med lyttende ører.

Fra arrangørens side overvejer man derfor også, om seminarerne fremover skal afholdes tre-fire gange i løbet af dagen, så flere har mulighed for at være med, når de har lidt hul i kalenderen.

Messen får desuden besøg af mange ”kolleger i branchen”, som Esben Veng-Christensen betegner leverandører og andre, der dukker op til messen af ren nysgerrighed. Disse gæster til også have rig mulighed for at deltage i seminarerne.

Torsdag gav Esben Veng-Christensen udtryk for, at messen forløb som den skulle: Med god stemning og summen rundt på standene. 

Årets seminarer
I år var det Vivid Works, der stod for begge seminarer.

Onsdag var emnet ”Fra design til hurtigt salg”. Her blev lytterne introduceret, hvordan blandt andet digitale muligheder som augmented reality (AR) og (VR) virtual reality kan hjælpe kunderne til at vælge de rette møbler til hjemmet ved at indsætte møbler en i en digital udgave af deres eget hjem.

Torsdag var emnet "Optimering af IT-processerne i møbelindustrien". Her blev lytterne introduceret til ERP udviklet specifikt til møbelbranchen samt integration mellem IT-systemer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094