23948sdkhjf

Canett Furniture tredobler resultatet

Tre års digital omstilling betyder, at Canett Furniture i dag har kunder i en stor del af Europa. Og indtjeningen er bedre end nogensinde.
For få år siden hentede Canett Furniture stort set hele sin omsætning hos kædebutikkerne på det norske marked.

I dag er det også møbelkæder i Sverige og online-butikker fra Tyskland og det meste af Centraleuropa, der køber ind hos virksomheden i Lemvig.

- Vi har spredt os til flere markeder, og det har givet os et langt bedre fundament at stå på, siger administrerende direktør Anette Berg Skafsgaard til Wood Supply.

Bedste resultat til dato
Hun har netop fremlagt 2014/15-resultat på godt tre millioner kroner. Det er tæt på en tredobling i forhold til året før og det bedste, siden Canett Furniture blev etableret i 2003.

Virksomheden oplyser ikke sine omsætningstal, men ifølge Anette Berg Skafsgaard blev det i forrige regnskabsår til en vækst på 17 procent, og forventningen i år er en udvikling på et tilsvarende niveau.

Og selv om det norske marked i dag blot udgør 65 procent af den samlede omsætning, er det også lykkedes at vokse her – senest med godt 10 procent i 2014/15.

Høster frugterne af digital satsning
Spørger man til baggrunden for succesen er svaret, at Canett er blevet bedre til at servicere sine digitale kunder. E-butikkerne har brug for en nem og hurtig adgang til materialer, billeder og prislister, og det sørger Canett for at give dem:

- For tre år siden satsede vi og fik nye kompetencer ind til at løfte en digital omstilling. Det høster vi frugterne af nu. Vi har i dag nogle dygtige medarbejdere, som hele tiden sørger for at skubbe os i den rigtige retning, siger Anette Berg Skafsgaard.

Medarbejderstaben er i løbet af disse tre år øget fra 13 til 23, og Canett har fortrinsvist styrket sig inden for markedsføring, salg, indkøb, it og logistik.

Nyt og større showroom
Sideløbende med den digitale satsning er der også investeret i mursten. Når Canett i næste måned afholder sin årlige husmesse, indvier virksomheden samtidig et nyt og større showroom.

- Vi har udbygget vores showroom til 1.000 kvadratmeter og vores kontor til 400 kvadratmeter. Det gør, at vi får lettere ved at få større udenlandske kæder til at besøge os, siger Anette Berg Skafsgaard og tilføjer, at den korte afstand til en gigant som Actona er en stor fordel.

- De kunder, vi ikke kan tiltrække på egen hånd, kan Actona altid trække til Vestjylland. I den forbindelse nyder vi godt af, at de blot skal køre en halv time længere for at besøge os, siger Canett-direktøren.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094