23948sdkhjf

Montana vil sætte leveringstiden ned

Møbelbranchen skal blive bedre til at imødekomme kundernes ønsker om en mere simpel bestilling og hurtigere levering af designmøbler, mener direktør.
Det skal være lettere for kunderne at udvælge og bestille designmøbler, som den etablerede møbelbranche skal være i stand til at levere hurtigere, end det er tilfældet i dag.

Det mener Gitte Reymann, adm. direktør i Montana Møbler, som mærker den udefrakommende konkurrence om kundernes opmærksomhed.

- Designmøbler af en vis kvalitet og klasse har altid været noget, det tog 10-12 uger at få leveret. Men der er kommet nogle nye aktører på markedet, som leverer designmøbler – men bare gør det hurtigt. Så e-handel og hurtig levering er en af vores store udfordringer, konstaterer Gitte Reymann, der kom fra en stilling som international salgsdirektør i Montana, før hun i november sidste år blev udnævnt som direktør for hele virksomheden.

Gitte Reymann glæder sig over, at det er lykkes for Montana Møbler at effektivisere sig til en leveringstid på seks uger i øjeblikket. Hun mener, at kundernes krav til hurtigere ekspedition og levering især skyldes, at det er muligt at være online til alle tider på mobile enheder. Og det skal den etablerede del af møbelbranchen altså være bedre til at honorere – uden dog at slække på kvaliteten.

- Det handler ikke kun om hurtig levering på nettet. Hvis en kunde ser et møbel i en butik, skal det ikke tage 10 uger at få det bestilt hjem, så vi arbejder hårdt på at få vores leveringstid bragt ned. Men vi skal selvfølgelig ikke derhen, hvor det bliver lagervarer. Det er ikke det, vi er ude i. Vi skal bare forholde os til, at kulturen ændrer sig, så kunden forventer at få sine varer hurtigere, mener Gitte Reymann.

Hun peger desuden på, at møbelbranchen har mistet op mod 30 procent af forhandlerne i løbet af de sidste 10 år uden, der er kommet nye til. Derfor skal de tilbageværende forhandlere være endnu bedre til at gøre sig attraktive over for kunderne, som stadig sætter pris på det fysiske møde med både varer og butik.

- Kunden vil stadig gerne se på og røre ved tingene, og der er vi på vej ud i at lave nye konceptbutikker, som vores forhandlere selv laver, hvor de møblerer 250 kvadratmeter kun med Montana og supplerer med nogle ganske få bløde møbler og laver hele miljøer med meget Montana, siger Gitte Reymann.

På produktsiden lancerede Montana i september officielt den såkaldte Montana Sound Unit, som giver reolproducenten mulighed for at betræde nyt land i form af hi-fi-området. Beslutningen skal blandt andet ses i lyset af, at man ønsker at give forhandlerne flere argumenter for at lokke en bredere gruppe af kunder i butikken.

- Vi skal ikke være troløse over for detailhandlerne, men vi skal hjælpe dem med brandingen og give dem nye muligheder. Med Montana Sound Unit har vi puttet musik ind i reolerne, så vi kan trække kunder væk fra Fona og de andre, forklarer Gitte Reymann, som også nævner bad- og designbutikker som andre mulige samarbejdspartnere for Montana i fremtiden.

Portræt af Gitte Reymann

- Det handler ikke om magten, men jeg vil rigtigt gerne være med til at træffe beslutningerne. Når vi skulle arrangere ting i skolen, var det mig, der tog teten og fordelte arbejdet ved at arrangere, ordne og sætte i system. Kort sagt: organisere og bestemme. Sådan tror jeg altid, det har været.

Sådan siger Gitte Reymann selv om sin opstigning fra salgschef med ansvar for det norske marked til den nuværende stilling som adm. direktør for hele Montana Møbler.

Læs hele Wood Supplys portræt af Gitte Reymann her .
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079