23948sdkhjf

To vækstvirksomheder på fælles mission

To unge vækstvirksomheder har fundet hinanden i et samarbejde, der nu kaster endnu et ekslusivt produkt af sig.

Første frø til partnerskabet blev sået kort forinden Jonas Kjemtrup i 2020 præsenterede DR’s investorløver og landets TV-seere for virksomheden Mutebox. Jagten på en barstol til boksen havde bragt ham i kontakt med Michael Søgaard, key account manager hos designvirksomheden Sackit, hvis produkter faldt i den unge iværksætters smag.

– Sackits design og kvalitet matchede de ønsker, vi havde til udtrykket i vore MuteBox One, og siden har deres barstol stået i alle de MuteBoxes, vi har sendt ud på markedet, fortæller Jonas Kjemtrup, der tilbage i 2020 forlod DR’s løvehule med en investering på 400.000 kr. fra Jesper Buch.

Og der er taget hensyn til den eftertragtede serieinvestor i arbejdet med den specialdesignede kontorstol, Sackit nu lancerer eksklusivt sammen med Mutebox’ nye arbejdsrum Work.  

– Det er en kontorstol, vi ikke selv har i sortimentet, men som udelukkende kan købes hos Mutebox. Polstringen er syet med vores karakteristiske krydssting, der går igen i alle møblerne i samarbejdet. Jeg har hørt, at Jesper Buch synes, at de minder om Bentleys bikubeternlæder, så det er blevet en vigtig ting, forklarer Michael Søgaard.

Fra leverandør til samarbejdspartner

På samme måde specialdesignede Sackit en polstret bænk, da Mutebox sidste år lancerede en storebror til deres oprindelige lydisolerede telefonboks.

– Sackit har været med i designprocessen og udviklingen af både Work og Meet. De er gået fra at være leverandør til at blive en samarbejdspartner, hvor vi hjælper hinanden på vækstrejsen. Vi vil skabe nogle volumener, hvor vi kan rende rundt med hænderne over hovedet sammen, siger Jonas Kjemtrup.

Hos Sackit er kundespecifikke løsninger et forretningsområde, som Michael Søgaard ser et spændende potentiale i.

– Det er fedt at være med på en spændende rejse sammen med Mutebox, og vores produkter kommer ud i nogle andeledes sammenhænge, hvor de bliver set. Det er en klar del af vores DNA at være med der, hvor der virkelig sker noget. Så det er sjovt at samarbejde med sådan nogle som Mutebox, der også har succes, forklarer han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.39