23948sdkhjf

Fokus på klimaaftryk og film på sociale medier skal ”lokke” de unge til træfagene

Tømrer-, gulvlægger- og tækkeuddannelserne er vigtige aktører i fremtidens byggeri, der kommer til at handle om energi, klimaaftryk og bæredygtighed. Samtidig er der mange unge, der går op i bæredygtighed og FN’s verdensmål.

Det fastslår Byggeriets Uddannelser i en pressemeddelelse, hvor man også løfter sløret for en ny kampagnefilm.

- Bæredygtighed er noget, der ligger Træfagenes Faglige Udvalg meget på sinde, og vi kan også mærke, at det er noget, lærlingene på vores tre fag - tømrer, gulvlægger og tækkemand - går op i, forklarer Morten Lehmann, næstformand i Det Faglige Udvalg for Træfagenes Byggeuddannelser og uddannelseskonsulent i 3F.

- Den nye film om træfagene og bæredygtighed skal gerne inspirere unge til at tage en uddannelse inden for byggeriet, hvor man kan bidrage til løsningen af fremtidens store udfordringer med global opvarmning og ressourceforbrug, forklarer Morten Lehmann.

Den nye træfagskampagne, som er en del af den såkaldte ”Gør Noget-kampagne”, som nu kører på tredje år, profilerer træfagene over for de mange unge, som tænker bæredygtigt.

Meningen er, at de kan se sig selv på én af byggeriets uddannelser: At de kan arbejde med bæredygtige materialer, være en del af den grønne omstilling og gøre en forskel.

Indsatsen i januar og februar med en grøn fortælling om Træfagenes Byggeuddannelse kører på de sociale medier og på plakater på busstoppesteder med mere.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063