23948sdkhjf

Carl Hansen & Søn udvider direktionen

Den fynske klassikerproducent Carl Hansen & Søn har budt et nyt ansigt velkommen i direktionen. Det drejer sig om Morten Lauge Jensen, der d. 1. september indtog posten som marketingdirektør, og dermed har bragt det samlede antal af direktionsmedlemmer fra tre til fire. 

 – Marketing er en disciplin, der bliver stadigt mere vigtig, jo større vi bliver. Vi handler i dag i hele verden, og derfor er det vigtigt med en central figur på hovedkontoret, der både har kendskab til, hvad der foregår ude i verden og forståelse for, at vores interesser på alle lokationer skal varetages bedst muligt, forklarer Knud Erik Hansen, adm. direktør og tredje generation i den familieejede virksomhed, om tilføjelsen.

Morten Lauge Jensen kommer fra en lang karriere hos Ecco, hvor han de seneste 10 år har været direktør for en række af selskabets datterselskaber verden over, og ifølge Knud Erik Hansen passer hans profil perfekt til det, Carl Hansen & Søn var på udkig efter

– Han er en ”senior” marketingdirektør, og det ser jeg som en fordel. Han er lige det, vi stod og kiggede efter, fastslår direktøren.

Mange heste på banen

Siden Knud Erik Hansen i 2002 overtog ledelsen i familievirksomheden, har Carl Hansen & Søn udvidet sin internationale tilstedeværelse markant. I dag støder man på klassikerproducentens flagskibsbutikker og showrooms i blandt andet New York, Tokyo, Hamborg, Paris og Warszawa, og ifølge direktøren stiller den voksende forretning øgede krav til marketingsindsatsen.

 – Ved at løfte stillingen op og gøre den til en del af direktionen, lægger vi også nogle forventninger ned over rollen, der handler om, at det skal være et selvstændigt job, hvor Morten får ansvar for at træffe beslutninger og lede nogle dygtige mennesker i den rigtige retning, mens han samtidig har opmærksomheden på, hvad vej vi svinger her i Gelsted, fortæller Knud Erik Hansen.

Ifølge ham er titlen som marketingdirektør en, der ofte misforstås og primært forbindes med ”at bruge en frygtelig masse penge”.

– Men pengene skal jo bruges på en fornuftig måde, og det er en stor og kompleks opgave, når de her budgetter skal fordeles over hele verden, og man samtidig skal være opmærksom på alle de forskellige grene som web, retail, flagship stores og produktionen. På den måde er der mange heste at spille på, og derfor har vi brug for en person med Mortens baggrund, som virkelig har styr på tingene, slår han fast.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.094