23948sdkhjf

Duba-B8 skaber rekordresultat i 2011

Kraftig vækst i salget kombineret med en fleksibel og effektiv produktions- og forsyningskæde har skabt grundlaget for det bedste resultat i Duba-B8’s 98-årige historie.
Kontormøbelproducenten Duba-B8 har netop offentliggjort det bedste årsregnskab i virksomhedens 98-årige historie.

Resultatet er realiseret på baggrund af et år, hvor virksomheden har oplevet en stigende efterspørgsel efter Duba-B8 produkter, løsninger og services. Omsætningen blev således øget med hele 69 procent til 351 mio. kr.

Stigende indtjening trods fortsat højt prispres
Med et resultat før skat på 31 mio. kr., en overskudsgrad på 9,1 og en forrentning af egenkapitalen på 54 procent opnåede Duba-B8 en markant fremgang i indtjening og lønsomhed sammenlignet med 2010.

- Resultaterne er opnået på trods af udfordrende markedsvilkår igennem 2011. Markedet for kontormøbler har i 2011 været karakteriseret ved et betydeligt prispres, og prisen på indretning af en standard administrativ arbejdsplads er faldet i de fleste sektorer, påpeger adm. direktør Christian J. Flarup.

Han vurderer, at fremgangen i høj grad hænger sammen med Duba-B8’s position i branchen, baseret på komplette og kundetilpassede løsninger samt et højt niveau på leveringssikkerhed, fleksibilitet og service.

Endvidere har Duba-B8 gennem de seneste år gennemført en række optimeringsprojekter, der har gjort det muligt at fastholde virksomhedens dækningsgrader og samlet øge bruttofortjenesten med 73 procent fra 2010 til 2011.

Lønsomhed i top
Den største vækst har Duba-B8 oplevet i den finansielle sektor, hvor såvel branchens investeringer i konsolidering/opgradering af filialnet og optimering af sektorens administrative arbejdspladser har haft et betydeligt omfang.

De største kundesegmenter for Duba-B8 er energi, finans, fødevarer, industri, offentlige institutioner, rådgivning-/revision, shipping og sundhed, og tilsammen tegner disse sig for mere end 85 procent af virksomhedens omsætning.

Medarbejderstaben er i finansåret løbende blevet tilpasset det øgede aktivitetsniveau og Duba-B8 har yderligere valgt at forstærke salgs- og serviceorganisationen med henblik på fortsat at kunne styrke Duba-B8’s rådgivning og service til virksomhedens kunder.

Såfremt markedsvilkårene ikke udvikler sig ugunstigt i 2012 forventes en omsætning på niveau med 2011 og fortsat en tilfredsstillende indtjening med lønsomhed på niveau med de bedste i branchen, vurderer Christian J. Flarup.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.077