23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Wood Supply

Kontorleverandør høster frugterne af digital strategi

Med en benhård satsning på online markedsføring og et fleksibelt leverancekoncept har den aarhusianske kontormøbelproducent Kontormøbler.dk formået at øge omsætningen i 2020. Succesen er fortsat ind i 2021 med rekordomsætning i årets første kvartal, som ligger 75 pct. over første kvartal 2020.

Den positive fremdrift i et ellers turbulent år er ifølge virksomheden selv resultatet af et benhårdt fokus på at møde kunderne i de rette kanaler og tilpasse leverancerne til muligheder og behov under Covid-19. Kontormøbler.dk har investeret massivt i SEO og Google-annoncering under pandemien, hvilket har ført et stort antal kunder over i virksomhedens webshop. Således er andelen af besøgende fra Google steget med 46 procent i 2020, og det samlede salg via Google-annoncering steg med 53 procent.

– Vi har fastholdt vores aktivitetsniveau gennem hele Covid-19 og hverken afskediget eller hjemsendt nogen på lønkompensation. Tværtimod har vi investeret i at møde vores kunder på nettet, hvor de fleste har brugt rigtig meget tid i 2020. Vi har både kunnet invitere kunderne inden for i vores fysiske showrooms i de perioder, hvor samfundet har været åbent, og i vores online showroom og webshop under nedlukningen, siger COO i Kontormøbler.dk Martin Pihl, som har ansvaret for virksomhedens digitale strategi.

Meget lidt kørende salg

– Fleksibiliteten i at kunne tilpasse kanalerne i forhold til den aktuelle samfundssituation har været helt afgørende for, at vi har klaret os så godt. I mange brancher er man allerede langt med omnichannel, og det er bestemt en strategi, vi vil udvikle videre på som led i vores fokus på at levere gode kundeoplevelser, understreger Martin Pihl.

Modsat hovedparten af kontormøbelbranchens øvrige aktører er Kontormøbler.dk født digital og driver en onlineforretning med fokus på SMV-segmentet. Virksomheden har, ud over online-forretningen, fire fysiske showrooms i København, Aalborg, Aarhus og Herning.

Vi har meget lidt opsøgende og kørende salg. Over 60 procent af vores omsætning stammer fra virksomheder, som finder os i vores digitale tilstedeværelse. De kontakter os af sig selv og bliver til salg i vores fysiske showrooms eller online i webshoppen. Vi tror fuldt og fast på denne strategi og planlægger at åbne yderligere showrooms i de kommende år med den fortsatte tætte sammenhæng mellem online og butik, siger Martin Pihl.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094