23948sdkhjf

Møbelforhandler konkurs med et brag

Den vestjyske iværksætter Henrik Beier Pedersen ramte angiveligt en guldåre, da han i 2019 lancerede webshoppen Classicroom.dk, som sælger brugskunst og interiør fra flere kendte mærker.

På bare et år voksede omsætningen med over 2.000 pct., fortalte Henrik Beier Pedersen, som måtte ansætte i bundter og samtidig gå på jagt efter større lagerfaciliteter for at kunne følge med.

Nu er selskabet bag Classicroom.dk pludselig taget under konkursbehandling ved Skifteretten i Esbjerg. Det fremgår af en registrering i Statstidende.

Rasende kunder

På Trustpilot vrimler det med kunder, som føler sig snydt og fortæller, at de har betalt for varer, men aldrig modtaget dem. Wood-Supply forsøger at få en kommentar fra Henrik Beier Pedersen.

I en mail skriver kurator Jørgen Makholm, Ventus Advokater, at det endnu er for tidligt at udtale sig om årsagen til konkursen.

- Umiddelbart kunne det ud fra den nuværende vurdering af varelager og inden bogholderi og kontoudtog fra bank tyde lidt på, at virksomheden er blevet kvalt i sin egen succes ved, at administration lager og likviditetsstyring ikke har fulgt med væksten i virksomheden, skriver han.

Classicroom.dk forhandler møbler fra producenter som FDB, Muubs og Ferm Living, brugskunst samt livsstilsprodukter som skønhedspleje. Henrik Beier Pedersen, der oprindeligt er uddannet murer, etablerede webshoppen i 2019.

Kæmpede for at følge med

Da Wood-Supply i november sidste år skrev om den hurtigt voksende webshop, lagde direktøren og ejeren ikke skjul på, at det var svært at følge med efterspørgslen – på trods af at han på daværende tidspunkt beskæftigede 10 ansatte.

- Det kræver nogle flere hænder at vækste så voldsomt, og vi prøver at få så meget hjælp, vi kan, ligesom vi er i fuld gang med at lede efter større lagerlokaler, sagde Henrik Beier Pedersen.

På Trustpilot skriver flere kunder, at det gennem længere tid har været umuligt at komme i kontakt med Classicroom. Nogle kunder har adskillige tusinde kroner i klemme. Andre er ad omveje lykkedes med at få deres penge tilbage.

- Jeg købte to spejle og en vase black friday til ca. 4.000 kr. Jeg har aldrig modtaget mine varer, selv om pengene blev trukket kort tid efter købet. Efter flere opkald og diverse mails måtte jeg lave en indsigelse for at få en erstatning af min bank, skriver en kunde.

Måtte lukke butik

Oprindeligt havde Classicroom.dk en fysisk butik på Esbjergs strandvej, men den blev i løbet af 2020 lukket for i stedet at blive brugt som lagerplads.

Planen var også at indtage det svenske og norske marked og dernæst vende blikket mod Norden og resten af Europa, sagde Henrik Beier Pedersen tilbage i november. Sådan gik det ikke.

På Classicroom.dk står der nu, at "hjemmesiden er lukket, bestillinger vil derfor ikke blive behandlet."

Classic Room ApS har endnu ikke aflagt regnskab for 2020. Regnskabet for året før viste et resultat efter skat på 600.000 kr.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125