23948sdkhjf

Lars Larsen-fusion retter blikket mod familiens markeder

I efteråret slog Lars Larsen Group sine to indretningsselskaber sammen, og siden november har det tidligere IDdesign Project og Interior Direct delt hverdag og domicil i Esbjerg under navnet Third.space.

– Det betyder meget i det daglige, hvor der er blevet kortere fra tanke til handling, fordi vi har lagerfolk og montører lige på den anden side af væggen, fortæller Third.space-direktør Kristian Jessen, der indtil fusionen svingede taktstokken hos IDdesign Project.

Han peger på, at de to selskaber i høj grad lignede hinanden, hvorfor integrationen primært har været et spørgsmål om kulturer, der skal smelte sammen.

– Det er vi kommet rigtig langt med, og vi er i fuld gang med forskellige projekter på tværs af de to tidligere selskaber, lyder det.

Familiens markeder mest interessante 

Hvor Interior Direct har fokuseret på hotelindretning, har IDdesign Project traditionelt koncentreret sig om feriehuse og –centre, men har de seneste år også fået en del hoteller i hus. Ifølge Kristian Jessen har sammensmeltningen således resulteret i nogle lavthængende synergifrugter.

– Vi har udvidet vores geografiske område markant, og samtidig har vi fået et langt bedre netværk på leverandørsiden, hvilket har løftet os betragteligt, fortæller han.

Geografisk har IDdesign typisk arbejdet i Danmark, Tyskland og Skandinavien, mens Interior Direct har været spredt over en større del af Europa og stået for projekter så langt væk som Miami.

– Fremadrettet kommer vi især til at fokusere på de markeder, hvor familien (Lars Larsen-familien, red.) er til stede, fordi der kan hentes en del synergi, og så er det kendte markeder, hvor vi ved, hvordan vi skal begå os, forklarer Kristian Jessen. 

Således er planen hovedsageligt at satse på de europæiske markeder. 

– Men vi vil også meget gerne følges med vores kunder længere ud, understreger Third.space-direktøren.

Lønsom vækst fri for arrogance

Da Lars Larsen Group i efteråret valgte at samle de to selskaber, lød argumentet, at de hver især var for små i den store koncern.

– Mit mål er, at det her kan vokse sig så stort, at det kan stå som en rigtig selvstændig virksomhed sidestillet med Ilva, Actona eller Bolia og få den samme synlighed, udtalte Jacob Brunsborg, bestyrelsesformand i Lars Larsen Group i den forbindelse til Børsen.

Og Kristian Jessen er heller ikke i tvivl om, at potentialet for vækst er stort.

– Vi vil vækste, og det kommer vi til, men vi vil gøre det på en ordentlig måde, og organisationen skal kunne følge med, så vi fortsat kan levere den bedste løsning og den bedste service til vores kunder, forklarer han.

Når det kommer til kunderne, forsikrer direktøren, at der også i fremtiden vil være plads til både små og store i porteføljen.

 – De små og store er lige interessante for os. Qua vores store palette af møbler fra det allermest eksklusive til det, lidt længere nede af trappen, kan vi servicere alt, og vi siger ikke nej til nogen, hvad end det er et udstillingshus for en bygherre eller hoteller med mere end 500 værelser. På den måde har vi ingen arrogance, lyder det fra Kristian Jessen. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125