23948sdkhjf

Han skal bringe Kristian og Rasmus’ fabeldyr ud i verden

Det var ikke nogen svær beslutning, da Lars Friis Nielsen i maj købte sig ind i Fablewood, fortæller den nye medejer og salgsansvarlige til Wood Supply.

Virksomheden, der laver magnetiske legetøjsdyr i træ, har dermed udvidet ejerkredsen med en tredjemand, som blandt andet skal stå for at bringe de finurlige dyr ud i verden.

– Jeg nåede at møde Rasmus ganske kort inden nedlukningen, og da jeg fik produktet i hænderne, var jeg solgt, fortæller Lars Friis Nielsen, der tidligere har arbejdet med salg hos blandt andre Kvadrat og senest Aytm.

Han fremhæver energien og virkelysten hos den unge iværksætterduo, der består af Kristian Sidelmann og Rasmus Fiil Svarrer, som en af grundene til at gå med i projektet, men hurtigt vender han tilbage til produktets fortræffeligheder.  

– Det er jo ikke fordi verden mangler trædyr, de findes i massevis, men det er en spændende blanding af leg og interiør, de har ramt her, og så tror jeg også, det er det med magneterne; at magneter på en eller anden måde bare er fascinerende, fortæller Lars Friis Nielsen.

Og magneterne er da også i høj grad, hvad der adskiller Fablewoods dyr fra de andre på markedet. De kan nemlig skilles ad og samles i et utal af kombinationer, så bjørnen kan få vinger eller papegøjen et krokodillenæb.

De skal derhen, hvor de kan komme

Fablewood blev stiftet i december 2016, og er siden lykkedes med at få solgt de finurlige dyr ind til en lang række danske forhandlere. Fremover bliver det Lars Friis Nielsens opgave at drive salget, og det bliver ikke blot med fokus på det danske.

– De skal derhen, hvor de kan komme, siger Lars Friis Nielsen med et grin, og uddyber:

 – Det er faktisk ikke et specielt dansk udtryk, så jeg tror, der er et stort potentiale for at få det sparket udover grænserne.

De magnetiske fabeldyr er da også allerede kommet et stykke af vejen, og således har virksomheden allerede en agent i Tyskland og fra denne uge det samme i Norge.

– Vi leder også efter nogen i Sverige og UK, så de nære eksportlande er selvfølgelig interessante, men vi har også kig på østen med særligt fokus på Kina, Japan og Sydkorea, fortæller han, og peger særligt på Kina som interessant.

– I Kina er der allerede flere der har henvendt sig, fordi de også kan se et læringsformål i hele fortællingen om træ og bæredygtighed, forklarer Lars Friis Nielsen, der dog understreger, at det bliver en lang proces at etablere sig som en mere international virksomhed.

– Vi er nye og vi er små, så der er ingen tvivl om, at vi skal tage det step by step.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08