23948sdkhjf

Scan Office i koncernfusion

Den nye dreng i kontorklassen får en samlet omsætning på mere end 600 millioner kroner

Scan Office-koncernen fusionerer selskaberne Redoffice Scan Office A/S og Scan Office A/S under navnet Redoffice Scan Office A/S. Det oplyser koncernen fredag i en pressemeddelelse.

Selskabet vil med en samlet omsætning på over 600 mio. kr., blive en markant spiller på kontormarkedet.

Fem møbelshowrooms og fem butikker med møbler

Redoffice Scan Office vil have fem møbelshowrooms samt 13 fysiske butikker med et bredt sortiment af kontorforsyning, hvoraf fem butikker også indeholder mindre møbeludstillinger.

Scan Office kom ud af regnskabsåret 2018/19 med en bruttofortjeneste på 100,48 mio. kr. og et resultat før skat på 30,2 mio. I Redoffice lød bruttofortjenesten i samme år på 42,1 mio. kr., mens resultatet før skat landede på 11,6 mio. Koncernen oplyser, at den samlede nettoomsætning for de to selskaber i 2018/19 lød på 615 mio. kr.

Håbet er, at de to selskaber, der hidtil har været drevet selvstændigt, kan nyde godt af hinandens styrker.

– Vi har nogle ledelseskompetencer og systemkompetencer, som vi kan drage bedre nytte af ved at fusionere, og blandt andet har Redoffice en bredere salgsplatform med både web, butikker og telefonsalg, og det er nogle kompetencer, vi også kan bruge på møbelsalg, fortæller Finn Viggo Nielsen, adm. direktør og hovedaktionær i begge virksomheder, til Wood Supply.

Styrket kundegrundlag 
Mens Scan Office hidtil har fokuseret på møbler, har Redoffice været en bred kontorforsyning, der har haft en smule møbelsalg. Ifølge Finn Viggo Nilsen er der en stor gevinst i at samle de to kundegrupper.

– I Redoffice har vi 100.000 kunder, mens Scan Office har 10.000, så med fusionen styrker vi det samlede kundegrundlag, siger direktøren.

Finn Viggo Nielsen understreger, at der ikke er tale om en spareøvelse, og at fusionen ikke kommer til at koste medarbejdere.

Mere af markedet
– Det er en offensiv fusion, og vi gør det for at få bedre adgang til markedet, og så er det desuden også lettere at markedsføre en virksomhed end to, forklarer han.

Håbet er, at den bedre adgang til markedet også vil kaste andele af sig:

– Det er bestemt meningen, at vi skal ud og have en større del af markedet, dels ved at vi nu får større muskler, men også fordi vi med den her fusion bliver bedre og dygtigere, slår koncerndirektøren fast.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082