23948sdkhjf

14.636 fagfolk på Formland Autumn

Fire dages Formland-messe sluttede søndag, og udstillerne i den nye møbel-sektion melder om en rigtig god messe.
- Det er gået over alt forventning. Vi skal helt tilbage til 1990'erne for at finde en lignende besøgsfrekvens, og vi har solgt til stort set alle de møbelhandlere, der har været forbi vores stand.

Det siger salgschef Tommy Pedersen fra Søren Lund Møbler ovenpå fire hektiske messedage i Herning Messecenter, hvor møbelbranchen for første gang deltog i MCH’s Formland-messe.

46 udstillere var på plads i den nye møbelhal, og de fleste kan se tilbage på en positiv og udbytterig messe:

- Vi har haft et fint salg på messen, og én af vores stole er solgt i over 200 eksemplarer. Det har været en positiv oplevelse at være med på Formland, og der er masser af muligheder for området fremadrettet, lyder det tilsvarende positivt fra Kim Nordentoft, medejer af møbelfabrikken Nielaus.

Japanerne vilde med skandinavisk design
I alt 14.636 fagfolk fra 43 lande lagde vejen forbi Formland Autumn 2011. Det er knap 1.350 færre besøgende end sidste år, og det er et udtryk for tidens usikkerhed, vurderer formand Marianne Jensen fra brancheforeningen Faga:

- Der har været en positiv, men også afventende stemning på messen. Mange virksomheder trækker vejret for øjeblikket og afventer blandt andet den politiske situation herhjemme. At Formland har haft færre besøgende er et udtryk for tidens tand og den usikkerhed, vi oplever netop nu. Til gengæld har vi set mange unge designere, som ufortrødent fortsætter med at udvikle nyheder, siger hun.

Marianne Jensen fremhæver desuden, at Formland denne gang har tiltrukket besøgende fra flere lande end ved de seneste messer, og blandt de i alt 217 pressefolk var der journalister fra lande som Norge, Sverige, Tyskland og Holland. En delegation havde endda taget turen helt fra Japan:

- En del af de japanske forbrugere elsker skandinavisk design, og derfor er vi taget på Formland for at søge de nyeste tendenser. Især når vi taler køkkenudstyr og møbler, er skandinaviske produkter eftertragtede i Japan, forklarer Masao Tanaka, chefredaktør for InnovEXPress.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078