23948sdkhjf

Første Jysk-butik i Thailand er kun startskuddet: 30 butikker på vej

Indbyggerne i Thailands hovedstad, Bangkok, bliver de første i det asiatiske land, der får glæde af en Jysk-butik.

Mandag åbnede Jysk sin første butik i landet i et indendørs indkøbscenter, fremgår det af en pressemeddelelse.

Butikken i Thailand hører under franchisetageren Boonthavorn Group, der har stor succes i landet. Derfor er der stor Jysk-opbakning til det kommende parløb:

- Jeg har store forventninger til vores samarbejde med Boonthavorn Group. Det er en meget professionel partner, og etableringen af de første seks butikker er allerede planlagt, siger franchisedirektør i Jysk, Frederik Kåre Kroun.

- Der bliver tale om fire citybutikker placeret i Boonthavorn Groups egne indkøbscentre samt en stor Jysk 3.0-butik og en mindre butik i forbindelse med metrostationen Jatujak, der årligt benyttes af 18 millioner mennesker, fortsætter han om forretningen, der bliver den første af en række butikker i landet. 

Skal vokse hurtigt
Frederik Kåre Kroun forventer, at samarbejdet mellem Jysk og Boonthavorn Group vil gøre det muligt hurtigt at øge antallet af butikker i Thailand.

- En af Jysks store styrker er vores evne til at være tæt på kunderne, fordi vi har så mange butikker. Det gør det nødvendigt med en god franchisepartner, og gennem samarbejdet med Boonthavorn Group har vi fået et meget stærkt fundament for Jysk i Thailand, siger Frederik Kåre Kroun.

Også hos Boonthavorn Group er forventningerne store:

- Gennem strategisk at udbrede Jysk-brandet i Thailand ønsker vi, at det giver så mange som muligt en mulighed for at gøre en god handel, når de køber ind til hjemmet. For at sikre, at vi når det mål, har vi planlagt at åbne mindst 30 Jysk-butikker over de kommende fem år, siger administrerende direktør i Boonthavorn Group, Sitthisak Tayanuwat.

Det nye franchisesamarbejde med Boonthavorn Group er en del af en ny retning i Jysk. I november fortalte administrerende direktør i Jysk Nordic, Jan Bøgh, er franchise flere steder er en nødvendighed for at sikre succesen i Jysk.

- Hidtil har vi gerne villet eje selv eller bruge franchise. Så vi skal træne i det, hvis vi går ind i partnerskaber med andre om at åbne og drive butikker. Men vi må finde de succesfulde modeller for det i den internationale detailhandel. I nogle lande kan det være afgørende med partnerskaber for at komme i gang, sagde han dengang til finans.dk.

Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094