23948sdkhjf

Dansk møbelkomet opruster i ledelsen

I oktober blev tidligere underdirektør Henrik Andersen sat ind som adm. direktør med titel af CEO i møbelvirksomheden Sofakompagniet. 

Samtidig blev medstifter at virksomheden Christian Rudolph, som indtil da havde siddet på posten som topchef, ansvarlig for forretningsudvikling.

Nu er der igen nyt fra toppen af Sofakompagniet.

Som et led i styrkelsen af organisationen er Simon Peschcke-Køedt netop trådt til som CMO for Sofakompagniet, hvor han skal bidrage til en øget professionalisering af marketing indsatsen. Han kommer senest fra en stilling som Vice President Global Marketing hos den danske højtalerproducent Libratone.

Siden aktiemajoriteten i Sofakompagniet i foråret 2017 blev solgt til den svenske kapitalfond Procuritas, har man fokuseret på at tilpasse organisationen indenfor bl.a. økonomistyring, supply chain management, IT og senest indenfor international marketing & brandbuilding samt e-commerce. Det er i forbindelse med sidstenævnet at Simon Peschecke-Køedts evner skal bringes i spil. 

- Simon kommer med en tung erfaring indenfor international marketing og branding. Han har vist sit værd i et andet dansk designeventyr, og er den sidste brik vi manglede for at sætte fart på det næste store fremryk i Sofakompagniets vækst. Derfor ser vi Simon som det helt rette match ift. Sofakompagniets ambitiøse vækstplaner i udlandet, udtaler Henrik Andersen, CEO i Sofakompagniet.

Frigjort til design
Der er sket en hel del rokeringer i Sofakompagniet i de senere år. 

Udover Simon Peschcke-Køedt, er Rene Hansen tiltrådt som CFO i slutningen af 2016, Jan Carlsen er tiltrådt som Supply Chain Manager i efteråret 2017, og endelig er Henrik Andersen altså for nyligt blevet udnævnt til CEO.

Det er sket for at frigøre de to stiftere, Christian og Cathrine Rudolphs tid til at fokusere på design og videreudvikling af forretningen.

- For os er det vigtigt at finde de helt rigtige mennesker til virksomheden. Afgivelse af ansvar og indflydelse handler jo om at stole på, at der er nogle kompetente folk til at tage sig af Sofakompagniet fremover. Virksomheden har været et stort projekt for os – ét som vi har kæmpet for samt været særdeles involveret i de seneste 5 år, og derfor kan man jo ikke undgå at have følelser for virksomheden. Samtidig brænder jeg for især udvikling, og Sofakompagniet har været et projekt vi har kunne forme og tilpasse – noget vi har set giver pote ift. at vi kan ramme nogle tendenser hurtigere end vores umiddelbare konkurrenter, siger Christian Rudolph.

Sofakompagniet forventer i 2017 en vækst på mere en 50% sammenlignet med 2016, ift. omsætning i Danmark og internationalt. I 2018 har virksomheden ambitioner om at vækste med yderligere 50%.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063