23948sdkhjf

Bolia vender minus til plus

Efter to år med et totalunderskud på knap 57,5 mio. kroner styrer møbelkæden Bolia mod overskud i 2009/10. En ny strategi har givet tocifrede vækstrater.
Da finanskrisen kom, valgte Bolia at satse på udvikling af nye produkter, og den investering ser nu ud til at give bonus.

Således bliver de sidste to års underskud på hhv. 30,24 mio. (2008/09) og 27,48 mio. (2007/08) nu byttet ud med et 2009/10-overskud på 2,5 mio. kroner:

- Vi har satset på at udvikle nye design, og de er blevet utroligt godt modtaget. Det er det, som bærer vores omsætning. Vi har samtidig lanceret produkterne på Iphone, og det har været med til at løfte salget, siger adm. direktør Lars Lyse Hansen til dagbladet Børsen.

Salgsvækst på 10 % i 2010/11
I det nye regnskabsår, der blev indledt den 1. september, er Bolia kommet flyvende ud af starthullerne. Salget er her steget med 25 %, og det giver positive forventninger til hele regnskabsåret.

Således budgetterer Lars Lyse Hansen med en samlet omsætning på ca. 350 mio. kroner, hvilket svarer til en vækst på 10 %:

- Vi har satset voldsomt på udvikling og øgede investeringer i nye produkter under krisen. Vi har valgt en anden vej end de fleste andre virksomheder og er derfor kommet tidligere ud af krisen, forklarer direktøren.

Om Bolia A/S
Virksomheden har siden 2001 været ejet af Lars Larsens selskab Jysk Holding A/S, som i dag sidder på 90 % af aktierne.

Bolia står selv for design og udvikling af møblerne, som sælges via internettet og gennem butikker i Danmark, Sverige, Norge samt Tyskland.

Pt. står butikkerne for 85 % af omsætningen, mens webshoppen bidrager med 15 %.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096