Green Pages 2010 indeholder kontaktoplysninger fra et bredt udsnit af de danske virksomheder, som sælger FSC-produkter - fx tømmer, terrassebrædder, bordplader og møbler.
I løbet af marts er publikationen udsendt til flere end 200 arkitekter, offentlige indkøbere, designvirksomheder, entreprenører og grønne virksomheder.
Herudover uddelte FSC over 100 eksemplarer til tømmerhandlere og andre virksomheder under TUN BYG i Fredericia i begyndelsen af marts måned.
Morten Brodde – kommunikationsmedarbejder i FSC Danmark – fortæller, at organisationen efterfølgende har fulgt op på initiativet, og tilbagemeldingerne positive:
- 85 % af de, der har modtaget opslagsværket per post, giver udtryk for, at de finder Green Pages relevant og brugbar. Det gælder såvel offentlige indkøbere som arkitekter og de øvrige, som har modtaget den. Folks reaktioner på byggerimessen i Fredericia var også positiv - især tømmerhandlerne fandt den interessant, siger han.
Online produktdatabaseInteressen for FSC’s nonprofit-arbejde har generelt været opadgående de senere år, og modtagelsen af opslagsværket bekræfter den tendens:
- Vi får dagligt henvendelser og spørgsmål om produkter fra indkøbere, arkitekter og andre, der er på udkig efter bæredygtige træ og papirprodukter, og det var faktisk grunden til, at vi søsatte Green Pages. Her finder mange indkøbere nemlig svaret, fortsætter Morten Brodde.
Udover det trykte opslagsværk har FSC også en produktdatabase på nettet, som har flere end 1.000 unikke brugere om ugen. Databasen kan besøges på
.

