23948sdkhjf

Normann fortsætter opturen

Medvinden er fortsat i ryggen på det yngre danske designhus, viser 2015-regnskab.
Den unge bølge af designvirksomheder, der er vokset frem siden årtusindskiftet, fortsætter fremgangen. For nylig kunne Ferm Living præsentere fremgang i sit 2015-regnskab. Nu følger Normann Copenhagen ApS efter.

Fra et driftsresultat på godt 11 millioner i 2014 til lige næsten 14 millioner i 2015, rider designhuset - med base på Trianglen i København - videre på den positive bølge.

- Det momentum, som vi har haft, bibeholder vi. Vi ser også resultaterne af nogle af de investeringer, vi foretog i 2013 og 2014, siger adm. direktør Poul Madsen.

Blandt andet har det seneste år givet særlig gode vækstrater i fjernøsten. Poul Madsen betegner lande som Kina og Australien som meget spændende markeder for Normann Copenhagen.

- Når jeg siger vækstrater, så er det selvfølgelig fra et meget lavt udgangspunkt i Kina. Men vi har etableret os med et fuldt varelager i Kina, og det har høstet nogle frugter af, siger han.

Normann Copenhagen vil derudover gøre det, designvirksomheden hidtil har haft succes med. Produktsiden skal fortsat udvikles, og det samme skal samarbejdet med kunder på de eksisterende nærmarkeder tæt på Danmark, som hidtil har båret væksten for Normann.

Og som noget forholdsvis nyt satser Normann Copenhagen særligt på at bryde igennem på kontraktmarkedet.

Hovedtal for 2015 (2014-tal) i mio. kr.:

Bruttofortjeneste: 36,9 (30,0)
Driftsresultat: 13,9 (11,1)
Resultat efter skat: 10,3 (7,7)
Egenkapital: 34,4 (24,1)
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.146