Hos Svane Køkkenet mærker man i høj grad, at danskerne er begyndt at bruge flere penge. Salget af køkkener og badeværelser til privatkunder er i første kvartal steget med mere end 20 procent, fortæller kædechef Torben Nielsen:
- Vi kan mærke efterspørgslen i både den nedre del af segmentet, men måske endnu mere i den øvre del, hvor vores fokus på dansk produceret design og produktudvikling har virket. Ligeledes virker vores markedsføring – det kan vi se på trafikken i vores butikker, siger Torben Nielsen og pointerer, at væksten er jævnt fordelt over hele landet.
Svane Køkkenet ser dermed ud til at fortsætte den positive udvikling, som over de sidste 3-4 år har løftet virksomhedens markedsandel betydeligt.
For at skabe de rette forudsætninger for fortsat vækst har kæden i denne uge lanceret en rekrutteringskampagne, og hensigten er at udvide staben med mindst 25 erfarne konsulenter:
- Vi søger lige nu efter både erhvervskonsulenter og indretningskonsulenter til privatkundesegmentet i stort set hele landet, fortæller Torben Nielsen.
En anden effekt af den positive udvikling er, at flere franchisetagere nu planlægger at udvide og modernisere deres butikker. Ifølge Torben Nielsen er fire nye konceptbutikker desuden på tegnebrættet.
