23948sdkhjf

15 klagesager over Edels Design Møbel

Siden 2003 har forbrugere fået helt eller delvist ret i deres klager over Edel’s Design Møbler til Forbrugerklagenævnet. 11 møbelsager er i årenes blevet behandlet af et ankenævn – 4 sager er ikke afsluttede.
Edel’s Design Møbler i Frederikssund er ikke et ukendt firma hos Forbrugerklagenævnet, hvor man i løbet af de sidste fire år har behandlet og afsluttet 11 klagesager fra forbrugere. I øjeblikket er der fire verserende sager, der ikke er afgjort endnu.

Frederiksborg Amts Avis har, efter de sidste ugers skriverier om møbelbutikken, bedt Forbrugerklagenævnet om at foretage en optælling af de klagesager over forretningen, man har modtaget i løbet af de sidste par år.

15 i alt er det blevet til. I tre sager har forbrugere vundet over butíkken; seks sager er endt med forlig; én sag er endt med sejr til møbelforretningen og i ét tilfælde har Forbrugerklagenævnet afvist at behandle en klage. I øjeblikket køres der fire sager mod Edel’s Design Møbler.

- Der er blandt andet sager om manglende levering, manglende tilbagebetaling af depositum og om forkerte møbler, fortæller forbrugerjurist June Pedersen til avisen.

Forbrugerklagenævnet behandler kun klager fra forbrugere, som har gjort sælger opmærksom på sit krav, typisk via et anbefalet brev, men forbrugerjuristen mener ikke, at sygdom kan undskylde et manglende svar fra sælger.

På butikken i Østergade 24 i Frederikssund står der fortsat "Lukket midlertidigt på grund af sygdom". Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Henrik Gersholm Jensen, der er direktør og medejer af Edel's Design Møbler.

Kilde: Frederiksborg Amts Avis

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079