23948sdkhjf

Optimisme trods nyt underskud i Fumac

Ny strategi ser ud til at virke, og efter seks år med underskud forventer direktør Peter Kristensen sorte tal på bundlinjen i 2014/15.
Fumac A/S har netop afsluttet regnskabsåret 2013/14, og efter en årrække med vigende omsætning og faldende indtjening ser virksomhedens strategiske fornyelsesplan nu ud til at gøre det, den sidste år blev sat i verden for; nemlig at forbedre bundlinjen, nedbringe lageret, reducere omkostningerne og øge salget.

Resultatet er således, at Fumacs netop offentliggjorte årsregnskab afsluttes med et minus på 3,7 mio. kroner efter skat – en markant forbedring efter sidste års underskud på godt 12 mio. kroner.

- Isoleret set er regnskabet ikke tilfredsstillende. Ikke desto mindre er vi tilfredse med resultaterne af den turn-around, vi har påbegyndt. Vi har intensiveret kontakten til forhandlerne, trimmet hele virksomheden og bevist, at den stramme styring efter fornyelsesstrategien virker efter hensigten. Vi står stærkere nu end nogensinde før, og det forventer vi at høste frugterne af i de kommende år, siger administrerende direktør Peter Kristensen.

Nye produkter skal vinde markedsandele
Noget af det, der skal sikre væksten for Fumac, er en mere aggressiv markedsføring og udviklingen af nye produkter, der kombinerer moderne kontorindretning med stolte danske designtraditioner. Fumac har således indgået et udviklingssamarbejde med Erik Bagger Design, der står bag en række danske designklassikere.

Sideløbende hermed fortsætter Fumac sit mangeårige samarbejde med designvirksomheden Busk+Hertzog. Sammen med en langt tættere kontakt til forhandlerne og en fortsat stram styring af virksomheden skal det bringe Fumac tilbage til lønsomhed og vækst.

- Markedet for kontormøbler har generelt været presset. Men vi ønsker at udnytte vores nuværende momentum til at udvikle nye produkter, der i kraft af deres unikke design kan skabe de markedsandele, vi går efter at vinde, kommenterer Peter Kristensen.

Forventningerne til sorte tal på bundlinjen underbygges af Fumacs nylige investeringer i virksomhedens produktionsapparat samt overtagelsen af Atom Furnitures produktprogram pr. 1. oktober 2014. Atom Furnitures møbler er målrettet privatboligmarkedet og udgør således en vigtig del af Fumacs vækststrategi.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078