23948sdkhjf

Sender knap 1000 vinduer fra Langeland til Aalborg

Ny strategi giver pote for Nordan Vinduer, der har landet en gedigen aalborgensisk ordre

Når beboerne midt i august rykker ind i det nye StigsborgHus ved Limfjorden i Aalborg, kan de nye udsigten gennem vinduer fra Langeland.

De mere end 950 vinduer i byggeriet bliver således leveret af Nordan Vinduer, og valget er faldet på producentens NTech-serie i træ/alu, der kommer med en garanti på ikke mindre end 30 år.

Og netop den lange garanti, en forventet levetid på 60 år samt et moderne design, er ifølge projektparterne årsag til, at valget faldt på vinduerne fra Langeland.

- Vi har set på mange forskellige typer af vinduer, for det har naturligvis været en stor investering at købe flere end 950 vinduer til StigsborgHus. Vi har valgt vinduer, hvor design, lang garanti og levetid går hånd i hånd, og vi ser det som god, langsigtet investering, udtaler Trine Wagner, direktør i Wagner Ejendomme, der sammen med totalentreprenør A. Enggaard og tømrerentrepriseleder DHK Byg har stået for valget af vinduer.

Hos Nordan glæder man sig ikke overraskende over den store ordre, der ifølge salgsdirektør Lars Christensen er udtryk for en stigende tendens.

- Vi kan mærke stigende interesse for den type vinduer, for mange bygherrer har selvfølgelig gennemskuet, at det er en fornuftig, langsigtet investering at købe vinduer, der holder i usædvanligt mange år, siger han i en pressemeddelelse.

Målrettet strategi

NorDan Vinduer blev etableret den 1. januar 2025 efter fusionen mellem Nordan og STM Vinduer, og siden har virksomheden oplevet stor efterspørgsel fra nogle af landets største entreprenører og byggemarkeder.

Tidligere solgte Nordan udelukkende til entreprenører, mens STM Vinduer primært solgte til byggemarkeder, men en ny strategi om at tilbyde alle produkter til både entreprenører og byggemarkeder har allerede ført til øget salg for den fusionerede virksomhed.

- Vi har fået en rigtig god start på 2025, og vi forventer, at væksten fortsætter i de kommende kvartaler, siger adm. direktør Henrik Eriksen.

- Vi har ansat flere sælgere for at imødekomme efterspørgslen på vores produkter, for der er ingen tvivl om, at især de store entreprenører i Danmark har fået øjnene op for, at vi er konkurrencedygtige, når det for eksempel gælder store projekter som Stigsborghus, lyder det videre.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047