Stormagasin går småt: Magasin lancerer nyt butikskoncept med fokus på bolig
Det bliver stort - men også småt - når stormagasinskæden Magasin du Nord til efteråret igangsætter et nyt butikskoncept.
Navnet er "Small Store" og kommer i kølvandet på en ny omnichannel-strategi fra detailkæden.
Det skriver Magasin du Nord i en pressemeddelelse.
- Detailbranchen udvikler sig konstant, og et 'Small Store'-koncept kan give Magasin den nødvendige platform for ekspansion i alle de relevante lokale markeder. Vi tror på, at konceptet vil styrke vores markedsposition og imødekomme forbrugernes behov for lokale fysiske shopping-oplevelser samtidig med, at hele Magasins sortiment vil blive stillet til rådighed for kunderne, udtaler Peter Fabricius, adm. direktør i Magasin du Nord.
Den første afdeling af stormagasinets "Small Store"-kæde åbnes i SlotsArkaderne i Hillerød til efteråret - og fokus i det nye butikskoncept bliver blandet andet på 'home' foruden 'fashion, accessories og beauty'.
- Butikkerne skal først og fremmest levere nogle relevante varer, der ikke allerede nyder bred distribution. På den måde er det vores ambition at kunne vinde nye kunder ved at kunne tilbyde specifikke brands og udvalgte private labels. Vi tror på, at kombinationen af mindre forretninger, stormagasiner og en robust e-commerce platform danner rammen for fremtidens stormagasin, forklarer Peter Fabricius.
Flere på vej
Åbningen af "Small Store"-butikken i Hillerød er den første af flere, pointerer Peter Fabricius - og det behøver ikke nødvendigvis kun at være en dansk model, tilføjer han.
- Vi har store ambitioner med det nye forretningskoncept og vi har på nuværende tidspunkt flere lokationer i kikkerten i Danmark, hvis alt går som vi forventer, udtaler han.
Butikskonceptet står desuden på skuldrene af en tocifret millioninvestering i it, som Magasin du Nord præsenterede i juni sidste år.
Netop denne investering skal sikre en større og bedre kobling mellem Magasin du Nords online handel og de fysiske butikker.
- Vi har længe haft en stabil hurtig logistik fra vores online lager og udbygget varemængden over en årrække og derfor er det nu det rigtige tidpunkt at prøve en ny butiksform, udtaler Peter Fabricius og tilføjer:
- Vi ser mange muligheder i det her setup, som vi ret hurtigt vil kunne rulle ud i større skala. Det vil få stor betydning for vores tilstedeværelse og synlighed, og selvfølgelig for de kunder, der kommer endnu tættere på Magasin.