23948sdkhjf

Træ-influencer skal sparke døren ind til ny platform for Blåkläder

140.000 følgere på de sociale medier Instagram og TikTok får snart nyt indhold at forholde sig til. 

Det er resultatet af et nyt samarbejde med den erklærede træ-influencer Casper Kjerumgaard og arbejdstøjsvirksomheden Blåkläder Workwear. 

Casper Kjerumgaard er kendt og anerkendt for at ville skaffe flere unge ind i håndværksfagene - og han er umiddelbart den håndværker i Danmark, der har flest følgere på de sociale medier. 

Blåkläder

  • Blåkläder blev grundlagt i den svenske by Svenljunga i 1959.
  • Virksomheden udvikler, producerer og distribuerer arbejdstøj, handsker og sikkerhedsfodtøj til alle professionelle faggrupper inden for håndværksfagene, industrien, transportsektoren, produktion og service.
  • Virksomheden sælger sine produkter i 21 lande.
  • Hovedkontoret ligger fortsat i Svenljunga i Sverige.
  • Blåkläder har egne fabrikker i Sri Lanka og Myanmar, mere end 7.000 ansatte og en årlig omsætning på 2,4 mia. svenske kroner.

Kilde: Blåkläder

Derfor har et samarbejde også givet god mening for Blåkläder-virksomheden, mener dansk landechef René Christiansen. 

- Sammen med Casper Kjerumgaard har vi tænkt os at blive ved og ved med at snakke om både unge kvinder og mænd i håndværksfagene. Vi skal simpelthen have nogle flere til at uddanne sig i de praktiske fag, og derfor er vi både glade for og stolte over, at Casper Kjerumgaard har peget på os som ny samarbejdspartner, udtaler han i en pressemeddelelse. 

Træ-influenceren vil med sit nye partnerskab forsøge at skubbe til en udvikling, der sikrer, at flere unge - særligt kvinder - finder vej ind i håndværkerfagene. 

- Hvis der er mange drenge, der ikke tør melde ud, at de rent faktisk hellere vil være tømrer eller elektriker end at gå på gymnasiet, så forestil dig lige at være ung kvinde. For dem er det et endnu større valg, da der blot er fire-fem procent kvinder i eksempelvis bygge- og anlægsbranchen. 

- Derfor vil jeg gerne sammen med Blåkläder bruge vores fælles platforme til at tale fagene op, få gjort dem attraktive både i forældrenes og de unges øjne – og også være med til at rokke ved nogle af de forhold i branchen, der ganske enkelt ikke baner vej for at få flere unge kvinder ind i fagene, udtaler Casper Kjerumgaard. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: sociale medier arbejdstøj
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.453