23948sdkhjf

Ilva får ny direktør for e-commerce: Her er hendes største fokuspunkt

Ilva skal bevæge sig ind i en ny digital tidsalder. 

Sådan mener Lisbet Ritter, der er ny direktør for E-commerce i møbelkæden Ilva - og ambitionen om at rykke virksomheden ind i en tidsvarende digital kontekst står hun ikke alene med. 

- Ilva har brug for en stærk digital profil, som kan styrke Ilvas digitale tilstedeværelse. Det er en indsats, som sammen med mange andre initiativer, er en vigtig brik i den stærke udvikling af fremtidens Ilva-brand, siger Martin Hallund, der er administrerende direktør i Ilva. 

Lisbet Ritter kommer fra en lignende stilling i Sinful Group og har tidligere været ansat seks år i Jysk, hvor hun også har arbejdet med digital handel og vækst. 

- Mine år hos Jysk var lærerige, og jeg havde ikke ret meget at overveje, da muligheden hos Ilva bød sig. Opgaven, jeg står overfor nu, vil bringe Ilva til et nyt niveau digitalt. Vi skal vise vores kunder, at de gode oplevelser fra de fysiske butikker, sagtens kan fusioneres med nye muligheder online, siger Lisbet Ritter.

Den nye direktør for E-commerce er også bevidst om de nye muligheder, der er opstået i onlineuniverset - herunder kunstig intelligens, også kendt som AI.

Det er også et værktøj, som hun ynder at bringe i spil for Ilva-kæden, fortæller hun. 

- Vi kommer ikke uden om AI. Det er en fantastisk mulighed for at tilføre kvalificeret hjælp og understøtte produktionen af tekster ud fra struktureret data. Vi er nysgerrige, men også kritiske og vi går ikke efter at være firstmover på det felt, men vil i små skridt, inkludere forskellige digitale støtteben og altså på sigt også AI til Ilvas digitale løsninger, siger hun. 

Lisbet Ritter har haft første arbejdsdag i sin nye rolle. 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.171