23948sdkhjf

Montana-direktør: Miljøregnskab gavner på bundlinjen

Montana Møbler er blandt de 78 danske virksomheder, som hvert år indleverer grønt regnskab, og det er et godt salgsargument.
Siden 1992 har Montana Møbler arbejdet målrettet med at udvikle en miljøprofil, og udover en grøn samvittighed smitter indsatsen også af på bundlinjen.

Det fortæller kreativ direktør, Joakim Lassen, til Erhvervsbladet:

- Det er svært at måle, hvornår vi har fået en kunde på baggrund af miljø. Men vi har fået en stor ordre fra Københavns Kommune, hvor jeg ved, at det har haft stor betydning, at vi er miljøbevidste, siger han og uddyber:

- I forbindelse med større projekter til store kunder, bruger vi de grønne regnskaber til at overbevise kunder, der selv har en miljøprofil, om at de skal vælge vores produkt. Men det er ikke et PR-stunt. Regnskaberne bliver diskuteret internt og skal godkendes ved hvert bestyrelsesmøde, forklarer Joakim Lassen.

Hos Montana gennemførte man for et par år siden et større miljøprojekt, da produktionsafdelingen skiftede en syrehærdende lak ud med en vandbaseret.

Kilde: Erhvervsbladet

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093