De mange nye kvadratmeter skal sikre en fordobling af omsætningen i perioden fra 2006 til 2011. At der er basis for vækst, ses i en voldsom stigning i ordrebeholdningen, der aldrig har været større.
Ifølge Woodfloor er fordelen ved den nye placering lidt længere væk fra hovedfærdselsårerne især, at virksomheden kan have flere varer på lager, uden at det betyder prisstigninger. Målet er nemlig, at en fordobling af lagerkapaciteten skal gøre plads til fremtidens vækst uden en tårnhøj husleje.
- Den billigere kvadratmeterpris var en væsentlig faktor for valget af Langeland. Med de større og billigere lagerforhold vil vi kunne servicere større og flere kunder samtidig med, at vi nedbringer leveringstiden uden prisstigninger, fortæller Henrik Andersen, direktør i Woodfloor.
Nye produkter til større projekterIkke kun større lagerkapacitet skal sikre Woodfloor den ønskede vækst. Også nye produkter og dermed nye kundesegmenter skal medvirke til væksten hos Woodfloor. For eksempel introducerede man i efteråret en ny type lamelparket, der især henvender sig til større boligbyggerier samt erhvervsdomiciler.
- Vores nye 22 millimeter lamelparket giver kunderne meget for pengene, uden at vi går på kompromis med vores velkendte kvalitet. Dermed bevæger vi os ind på et nyt marked, hvor vi er klar til at tage kampen op mod konkurrenterne, forklarer Henrik Andersen.
Gearet til vækst på alle fronterMed de ydre rammer og de rette produkter på plads er Woodfloor godt rustet til vækst. I løbet af 2006 foretog Woodfloor nemlig en række organisatoriske tiltag, der har gjort medarbejderstaben klar til fremtidens udfordringer.
- Udvikling af organisationen har været vores første skridt mod øget vækst. Blandt andet har vi gennemført et udviklingsforløb i ”Vilje til vækst-samarbejdet”, der har udviklet medarbejderne og optimeret vores interne processer, slutter Henrik Andersen.
Kilde: Woodfloor -
www.woodfloor.dk