23948sdkhjf

Navnenyt: Salgschef runder 10 år hos vinduesproducent

Salgschef Tommy Borg har netop kunnet fejre sit 10-års jubilæum hos vinduesproducenten Bøjsø, som er kendt for at sælge nicheproduktet koblede vinduer og døre til ældre og bevaringsværdige bygninger. Og han kan ikke alene se tilbage på et årti i en virksomhed, som har været i rivende udvikling, men også næsten 25 år i vinduesbranchen.

– Vinduer og døre har været omdrejningspunktet for stort set hele mit arbejdsliv. Inden jeg begyndte hos Bøjsø, har jeg nemlig også være 14 år i en anden vinduesvirksomhed, og det er derfor en branche, jeg efterhånden kender rigtig godt – men som også har ændret sig meget gennem årene, fortæller Tommy Borg og fortsætter:

– Da jeg for ti år siden begyndte hos Bøjsø, bar virksomheden mere præg af at være et lille snedkeri fremfor en vinduesproduktion, og det var for eksempel ikke ualmindeligt, at vi ved nye projekter gik med en tegning i hånden fra administrationen og over til produktionen for at spørge, om det kunne lade sig gøre. I dag er Bøjsø en langt mere moderne vinduesproduktion, og det har været en spændende rejse at være med på.

Stadig i udvikling

Tommy Borg begyndte sin Bøjsø-karriere i Vorbasse med en stilling som salgskoordinator med opgaver i Jylland og på Sjælland. Derefter fulgte en stilling som teamleder, og selvom der nu er kommet mere personaleansvar som chef for virksomhedens salgsteam, er det stadig vigtigt for Tommy Borg at komme ud af huset og have føling med projekterne.

– Jeg har en masse variation i hverdagen, hvilket betyder jeg ikke kun sidder ved skrivebordet med administrative opgaver. Salg til kunder er stadig en stor del af mit arbejde. Derfor er det vigtigt for mig at møde håndværkerne og arkitekterne og komme ud og se nogle af de ejendomme, som vi leverer vinduer og døre til. Og det er da ingen hemmelighed, at det også er spændende, for det er ofte liebhaveri, som man ikke får lov til at se hver dag, siger Tommy Borg og fortæller, at også de private kunder fylder en hel del:

– Den digitale udvikling har gjort, at de private kunder i stigende grad selv finder frem til os og kontakter os. Her er det vigtigt at møde dem og snakke deres projekter ordentligt igennem for at vise, at vi altid står til rådighed. Det er jo et nicheprodukt, som vi sælger, og det hjælper at fortælle om håndværket, alle processerne i fremstillingen og virkelig lade kunden mærke kvaliteten. Det er noget af det, der også kommer til at fylde meget i mit fremtidige arbejde hos Bøjsø.

Tommy Borg blev uddannet som kontorassistent for 30 år siden, og er netop i gang med at tage en uddannelse inden for salgsledelse på IBA i Kolding.

– Selv efter ti år udvikler jeg mig stadig og har lyst og mod på det. Samtidig får jeg koblet teori på mit arbejde. Men det er ikke kun mig, der er i udvikling – det er branchen også, og det er med til fortsat at gøre mit arbejde spændende. Bare de ti år jeg har været i virksomheden, er det gået hurtigt med nye krav til energioptimering, lyddæmpning og dokumentation i det hele taget, og det kommer kun til at fylde endnu mere fremadrettet, siger Tommy Borg.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08