Eksporten skal have et ordentligt vindstød fremad. Alene i dette regnskabsår forventer Dinesen Gulve at øge eksportandelen 10% til til 30 %. Og inden for tre år skal eksporten udgøre halvdelen af salget.
Det oplyser ErhvervsBladet i dag.
- Væksten sker især på udvalgte nærmarkeder, Norge, England og Tyskland, men der er også grøde i latinske lande som Italien og Spanien. Vi tog for halvandet år siden en beslutning om at sælge via entreprenører, arkitekter og direkte til slutbrugere, fordi vi har et indretningsprodukt, der er en del af en helhed, siger eksportchef Jesper Borgaard fra Dinesen Gulve til avisen.
Dinesen Gulve har haft succes med sin strategi om at alliere sig med arkitekter fra forskellige lande, der har forbindelse til designere, der er medbestemmende for, hvordan eksklusive huse og bygninger skal se ud rent æstetisk i de forskellige landene. Via denne forbindelse sikrer Dinesen Gulve sig, at deres produkter er kendte på de eksklusive, udenlandske markeder.