23948sdkhjf

Omsætningsfremgang hos Nobia

Den svenske køkkenkoncern, Nobia, der blandt andet omfatter de danske køkkenmærker HTH og Invita, er kommet godt fra land i 2006. Koncernen har netop offentliggjort et kvartalsregnskab, der viser en vækst i omsætningen på 27 procent.
Køkkenkoncernen Nobia øgede sin omsætning i første kvartal med 27 procent til 3.615 millioner svenske kroner, hvilket skal sammenlignes med 2.584 svenske kroner i samme periode sidste år.

Også nettoresultatet er gået fremad, idet det er steget med 38 procent. Dermed er nettoresultatet endt på 278 millioner svenske kroner.

Det forbedrede nettoresultat kan henføres til de forbedrede markedspositioner på flere af Nobia’s hovedmarkeder kombineret med en stigende efterspørgsel samt forbedret effektivitet inden for flere enheder.

- Vi har fået en god start på 2006 og det europæiske køkkenmarked befinder sig i en spændende fase. I Storbritannien har markedet stabiliseret sig og vores virksomhed viser et bedre resultat. Vores nordiske virksomhed viser fortsat en god fremgang, og i Centraleuropa har overtagelsen af den franske butikskæde Hygena haft en positiv indflydelse på nettoresultatet, siger koncernchef Fredrik Cappelen.

Du kan finde hele pressemeddelelsen hos Nobia på http://www.nobia.se

Kilde: Nobia, http://www.nobia.se

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.393