23948sdkhjf

Kvik lever op til navnet

Kvik har kurs mod nye markeder og vil udvide forhandlernettet med mere end 20 nye franchise-butikker alene i år.
Et historisk godt resultat for 2005 skaber det perfekte fundament for den fortsatte ekspansion og internationalisering i Kvik-koncernen, og årets resultat er medvirkende årsag til, at planerne for koncernens udvikling nu fremskyndes.

Kvik-koncernen nåede i regnskabsåret 2005 en omsætning på godt 509 mio. kr. mod knap 393 mio. kr. året før. Det er en fremgang på 30 procent.

Årets resultat før skat blev på 65,8 mio. kr. mod 47,3 mio. kr. året før – en stigning på cirka 40 procent.

Den markante fremgang for Kvik finder sted samtidig med, at virksomheden skifter fra at være en skandinavisk virksomhed med et stærkt brand i Norden til et internationalt, europæisk brand.

I 2005 etablerede Kvik sig i Holland, og her i 2006 er virksomheden rykket ind i Belgien.

Internationaliseringen vil fortsætte med erobring af nye markeder i de kommende år, lige som forhandlernettet på de nuværende markeder udvides betydeligt. Der er aktuelle planer om at åbne mere end 20 nye franchise-butikker i løbet af 2006.

Nye kræfter bag internationalisering
Også på andre områder fremskyndes udviklingsplanerne i Kvik. Virksomhedens stifter, Knud B. Troelsen, der i 2005 solgte sit livsværk til den svenske koncern Bal-lingslöv Int. AB, har valgt at fremrykke sin fratræden, så den nu sker pr. 1. maj i år mod oprindeligt planlagt i 2008.

- Generationsskiftet i Kvik er gået helt problemfrit, og da planerne for øget internaionalisering derfor er fremskyndet, finder jeg det passende, at yngre kræfter snarest muligt sættes i spidsen for den proces, siger Knud B. Troelsen.

Han overlader den 1. maj i år posten som administrerende direktør til Carsten B. Andersen, der har været ansat i Kvik i 10 år, heraf de seneste 8 år som direktør. Knud B. Troelsen vil dog fortsat være tilknyttet Kvik som konsulent.

Etablering i Spanien
- Udviklingen og erfaringerne fra Holland og Belgien viser, at Kviks internationale koncept er holdbart og parat til at blive udbredt til flere europæiske markeder, siger Carsten B. Andersen.

- Derfor er vi nu klar til at videreføre konceptet og dermed udbrede Kvik som et in-ternationalt brand. Næste nye marked er Spanien, hvor vi forventer at gå ind i 2007, siger Carsten B. Andersen.

Fra 1. maj 2006 vil direktionen herefter bestå af Carsten B. Andersen og Torben Villumsen, der har været medlem af direktionen siden august 2005.

Kilde: Kvik A/S. http://www.kvik.dk

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094