23948sdkhjf

Møbler og interiør skal hjælpe lysforhandler nærmere den halve milliard

Belysningsvirksomheden AndLight udvider nu repertoiret i jagten på en højere toplinje. Hidtil har den københavnske webshop koncentreret sig om salg af highend belysning, men ifølge virksomheden ønsker kunderne en samlet platform, hvor de kan gå på opdagelse inden for såvel interiør som lamper.

 – Med over 100 eksklusive brands er det AndLights fornemmeste opgave at sikre den rette balance af folkekære brands og vedkommende nicheproduktioner, siger adm. direktør Mads Saabye.

AndLight har i løbet af de seneste år udviklet sig fra en lokal dansk virksomhed til i dag at være etableret på 14 markeder. I 2020 alene rullede virksomheden sin webshop ud i England, Spanien, Italien, Belgien og Holland, og i dag bliver 76 pct. af omsætningen hentet på de udenlandske markeder.

Stærkt datadrevne

Ifølge den adm. direktør er en del af opskriften på succesen, at man er stærkt datadrevne og dermed i tæt kontakt med kunderne og deres behov.

–  Hvorvidt et marked er relevant vurderer, vi på baggrund af den interesse, vi kan måle på vores portefølje af produkter og brands. Her spiller data en vigtig rolle i vores due diligence arbejde, der danner basis for, om vi skal gå ind i et marked, og hvordan vi gør det bedst muligt, fortalte Mads Saabye sidste år til Wood Supply.

Nu har data altså også peget på, at kunderne i webshoppen ønsker et udvidet sortiment, hvilket på flere måder passer ind i AndLights strategi.

– At udvide sit sortiment fra udelukkende at fokusere på designerlamper til desuden at sælge et bredt udvalg af high-end interiør, er ligeledes en del af AndLights vision om at revolutionere en historisk konservativ designbranche ved at modernisere kunders online oplevelse, skriver virksomheden i en pressemeddelelse om det nye tiltag.

Udvidelsen af sortimentet skal desuden agere løftestang mod AndLights mål om at nå en omsætning på 500 mio. kr. i 2025. Virksomheden kom ud af regnskabsåret 2020/21 med en bruttofortjeneste på 10,3 mio. kr. og et resultat før skat på 2,9 mio. – en markant fremgang fra foregående års 1,5 mio. kr.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096