23948sdkhjf

Jagten på de gode sælgere fortsætter

Virksomheder kæmper om at få fat i de specialiserede sælgere. Ofte er det de større virksomheder, som vinder. De små- og mellemstore virksomheder har ikke kapitalen til at følge med
De eneste optimister er sælgerne. Arbejdsløsheden blandt sælgere er den laveste i 30 år. Det tvinger virksomheder til at kæmpe om de gode sælgere. Flere virksomheder er begyndt at ansætte rekrutteringsbureauer og kigge de andre virksomheder over skulderen for at skaffe ny arbejdskraft til salgsafdelingen.

- Sælgerne har efterhånden fået en kurs, der er tæt på ubetalelig. Man er simpelthen tvunget til at sætte salgspersonalet nogle ting i forventning, for ikke at miste dem til konkurrenten, fortæller Claus Winther, salgs- og marketingdirektør i vinduesfabrikken IdealCombi til ErhvervsBladet.

Claus Winther fortæller, at det er spild af ressourcer at lære nye sælgere op, hvorefter sælgeren drager til en anden virksomhed. Der er en stor udskiftning af sælgere i salgsafdelingerne. Ifølge en undersøgelse foretaget i 2006 fra sælgernes egen brancheorganisation, Business Danmark, afslører, at hver anden sælger overvejer at skifte job.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063