23948sdkhjf

Ung gulvduo lander største ordre til dato

Det er ikke meget mere end fire måneder siden, Amanda Schnack og Mikkel Snedgaard slog dørene op til engelske Havwoods første danske showroom i indre København. Nu har duoen landet to projekter, der giver mulighed for at vise en god portion af porteføljen og forhåbentlig kan blive springbræt til endnu mere.  

– Det er jo to meget forskellige projekter, fortæller Mikkel Snedgaard, og der er da også stor forskel på størrelsen. 

Til Arp Hansen nye luksushostel, Next House i Bernstorffsgade et stenkast fra Hovedbanegården, skal Havwoods levere omkring 800 kvm gulv til de sociale områder, mens den hidtil største ordre er hentet på projektet Papirøen. Her skal gulvvirksomheden levere ikke mindre end 11.500 kvm plankegulv i eg, men ifølge Mikkel Snedgaard kan projekternes vigtighed ikke udelukkende måles på størrelsen.  

– Hvis vi ser på Next House, så skal vi levere fire forskellige typer gulve, og det bliver en rigtig fed reference for os. Det er ret unikt, at man tager sådan et valg til et hostel, der som regel bliver bygget i billigere materialer, men her har man valgt at prioritere lækkert design. For os betyder det, at vi kan vise tre plankegulve med hvert sig præg og et af vores mønstergulve, så selvom det ikke er så stort et projekt på kvadratmeter, er det en mulighed for at vise, hvad vi kan i bredden, forklarer Mikkel Snedgaard, der har titel af Sales Manager.  

God timing og en smule held 

Mens Next House altså giver Havwoods mulighed for at vise et udvalg af de forskellige gulve, er projektet på Papirøen en mulighed for at spille med musklerne i stor skala.  

– Egentlig tror jeg, det var lidt et held, at vi vandt. Vi ramte arkitekterne rigtigt, lige netop som de sad og ledte efter gulve, og der ramte et af vores brede produkter lige præcis det, de var på udkig efter, både hvad angår udseende og eksklusivitet, fortæller Mikkel Snedgaard.  

Valget faldt på plankegulv i eg, og de 11.500 kvm er noget, der virkelig kan mærkes i Havwoods ordrebog.  

– Projektet kommer til at køre i 2022 og 2023, og det er noget, som har en stor værdi i vores pipeline. Det er vores største ordre til dato, så det er selvfølgelig noget, der vægter tungt, siger Mikkel Snedgaard. 

Han peger på, at det langt fra var givet, at projektet skulle gå til en af markedets nyeste aktører.  

– Det er sjældent de nye, der løber med de store projekter. Som regel skal man lige vise, hvad man kan, inden man bliver taget ind, så at vi allerede nu kan være med på så store ting, er virkelig vigtigt for os – og noget, vi nok ikke havde turdet tro på ville ske allerede i 2021, lyder det.  

En beliggenhed med sidegevinst 

Mikkel Snedgaard forventer, at både Next House og Papirøen vil skabe ringe i vandet og sende flere projektkunder i retning af den engelske virksomhed. Og der er ingen tvivl om, at de er meget velkomne.  

– Jeg synes, opstarten er gået godt, selvom der selvfølgelig har været lidt småbump på vejen. Dels har corona jo resulteret i prisstigninger på materialer og lange leveringstider, men travlheden i byggeriet har faktisk også betydet, at det har været lidt sværere at få hul på projektmarkedet – når det skal gå stærkt holder man sig ofte gerne til det, man kender, så det kan være en svær tid at være ny i, forklarer Mikkel Snedgaard.  

Det var også med projektkunderne for øje, Havwoods valgte beliggenheden af det showroom, der i januar slog dørene op i Store Kongensgade i indre København. For Amanda Schnack og Mikkel Snedgaard var det nemlig afgørende, at byens arkitekter kunne tage cyklen, når der skulle kigges på gulve, men sommeren over har beliggenheden vist sig at byde på en sidegevinst.  

– Vi havde ikke så meget privatkunderne i tankerne, da vi valgte, hvor vi skulle ligge, men det var selvfølgelig også vigtigt, at vi lå et sted, der er tilgængeligt, og var en del af det københavnske bybillede. Men alene i sidste uge har vi haft omkring 20 kunder, der kom ind fra gaden. Der er mange, der kigger ind, bare fordi de kommer forbi, og rygtet om showroomet har spredt sig via mund-til-mund, så det er virkelig fedt at se, at vores lokation også gør, at vi får så mange private ind, siger Mikkel Snedgaard. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095