23948sdkhjf

Golf frem for vækst

Danske ledere bruger hellere tid på golf end på at tænke strategisk og sikre fortsat vækst.
Golfbanen trækker i de danske virksomhedsledere. Godt nok er antallet af vækstvirksomheder på et år steget med 17 procent, men ny vækst-undersøgelse fra Deloitte Videncenter og erhvervsorganisationen HTS viser, at potentialet langt fra er udnyttet.

- Masser af virksomheder tjener gode penge. De repræsenterer høje værdier for ejerne, der derfor hellere vil spille golf halvdelen af dagen, i stedet for at forøge den økonomiske risiko ved en fortsat ekspansion, siger Johnny Bihl, partner i Deloitte Videncenter, til Morgenavisen Jyllandsposten.

De 700 virksomhedsledere, der har deltaget i undersøgelsen angiver, at tid er den væsentligste grund til, at de ikke arbejder mere strategisk med forretningsudvikling.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078