23948sdkhjf

Fornuftigt årsresultat fra JYSK Nordic

JYSK Nordic, der omfatter JYSK selskaberne i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Polen, Tjekkiet og Ungarn, udgiver sin årsberetning. Den viser stor fremgang i eksempelvis Danmark og Polen, mens Sverige og Norge skuffer.
JYSK kan i sin seneste årsrapport konstantere en let nordisk bølgegang. Koncernen er særligt tilfreds med, at der er betydelig resultatfremgang på det danske marked ovenpå det foregående års mange ekstra markeds-føringsaktiviteter i forbindelse med 25 års jubilæet.

- Vores danske kunder er loyale og købelystne. Ligeledes har vi effektiviseret butiksnettet, forbedret butikskvaliteten og optimeret butiksarealerne. Vi tester i øjeblikket større butikker med udvidet sortiment i udvalgte byer med stor succes under arbejdstitlen ”Mega-JYSK”. Dette er nogle af forklaringerne på resultatfremgangen i Danmark, fortæller kommunikationschef Kim Nøhr Skibsted.

Det er omvendt skuffende, at de senere års positive resultatudvikling i Sverige i 2004/2005 er blevet afløst af en tilbagegang.

- Det skyldes hovedsagligt en større konkurrence på markedet. Takket være 9 mio. mennesker og den frie etablering, agter vi fortsat at investere og udvikle os markant i Sverige. Norge er i samme situation. Her er vi i skarp konkurrence med kendte og etablerede kæder, hvor vi har været tvunget til prisnedsættelser, siger Kim Nøhr Skibsted.

I Finland har JYSK både stort aktivitetsniveau på åbninger og omlægninger af butikkerne samt god vækst i omsætningen. Det er en sund udvikling med investeringer i butiksetableringer, som giver forventninger om mærkbare resultater på kort sigt.

Øst– og centraleuropa giver optimisme
Den polske resultatfremgang giver også grund til optimisme med hensyn til de fremtidige muligheder på det store og vigtige polske marked.

Der er allerede nu skabt et mindre positivt resultat på det tjekkiske marked, og opstarten i Ungarn har været som forventet. Samlet set er de øst- og centraleuropæiske markeder inde i en god fremgang.

- Polen viser vejen med en sund og positiv udvikling. I takt med selve landets fortsatte stabilitet og økonomiske vækst har vi grund til optimisme ved at åbne endnu flere butikker. Udviklingen i Tjekkiet giver tegn på stabil og kontrolleret vækst i flere områder af landet, ligesom vi planlægger at åbne i september 2006 i nabolandet Slovakiet, lyder det fra Kim Nøhr Skibsted.

Kilde: Pressemeddelelse fra JYSK.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063