23948sdkhjf

Kontorleverandør om nyt tiltag: Vi oplever stor stigning fra uge til uge

Århusianske JK Office kan som en række af landets andre kontormøbelleverandører mærke den stigende efterspørgsel på hjemmearbejdspladser. I efteråret besluttede man derfor at føje et ekstra ben til forretningen med et koncept baseret på korttidsleje, og det er en beslutning, der har vist sig ganske givtig. 

– Jeg har ikke de præcise tal på det, men det er et område i kraftig vækst, og vi oplever en stor stigning nærmest fra uge til uge, fortæller adm. direktør Morten Kallmayer.  

JK Office lancerede konceptet omtrent en måned inden, landet lukkede ned for anden gang, og det har betydet ekstra travlhed og opmandingi dele af organisationen.  

– Det er helt klart meget tungere end domicilsalg og salg til virksomheder, og vi har brugt meget energi på at få strømlinet logistikken, hvor vi også har måttet hente både flere hænder og flere biler ind,fortæller direktøren og understreger, at det i den forbindelse har været en stor fordel at have logistikken in house. 

– Det betyder, at det har været en øvelse, vi selv har været fuldstændig herre over, og vi står ret godt med vores egne chauffører og serviceapparat, vurderer han.  

En særlig fordel 

Morten Kallmayerpeger på, at lejeløsninger i sig selv ikke er nyt hos JK Office. Det nye er korttidslejen, hvor hjemmearbejdpladsernesendes ud for minimum tre måneder ad gangen.  

– Og jeg er helt sikker på,at der er en del af aftalerne, der kommer til at gå over i langtidsleje eller salg, for tendensen med mere hjemmearbejdestartede allerede før corona, men nu er den virkelig blevet accelereret, lyder det.  

Ifølge Morten Kallmayerer det for tiden særligt de store koncerner og virksomheder, der lejer arbejdspladser til de hjemsendte medarbejdere.   

– De er åbenlyst bekymrede for deres ansattes velbefindende og meget opmærksomme på, at arbejdsmiljøloven også er gældende for de hjemmearbejdende, men vi ser også flere og flere af de mindre virksomheder komme med på bølgen, forklarer direktøren, ifølge hvem JK Office har en særlig fordel, når det kommer til at håndtere den potentielt forestående returnering af tusindvis af arbejdspladser.  

– For mange ville det være en svær manøvre, men vi har stor erfaring med og et salgsapparat, der er gearet til at sælge eller genudleje brugte møbler, så det er vi ikke spor bekymrede for, slår han fast.  

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141