23948sdkhjf

Møbelproducent parat til opkøb

Møbelproducenten Fritz Hansen skifter spor og er nu parat til at opkøbe en konkurrent i branchen. Opkøbet er led i ny vækststrategi.
Det har ellers ikke været stilen hos møbelproducenten Fritz Hansen at gå på jagt efter konkurrenter, men virksomheden er nu for første gang i 30 år i gang med at lede efter en opkøbsmulighed.

- Vi har allerede konkrete opkøbsmuligheder skrevet ned. Men jeg røber ingen navne. Det mest sandsynlige er nok, at vi køber en møbelproducent i Italien. Den største flaskehals for at skabe vækst er vores størrelse. Vi mangler ganske enkelt kritisk masse for at kunne matche især vore virksomhedskunder, siger administrerende direktør i Fritz Hansen, Jacob Holm, til Dagbladet Børsen.

Opkøbet af en konkurrent er led i virksomhedens nye vækststrategi, men det er ikke bare sådan at finde en kandidat, der både produkt- og designmæssigt er på samme niveau som Fritz Hansen.

Ligesom resten af møbelindustrien har Fritz Hansen også oplevet nedgang i de foregående år, men det seneste regnskab for 2004/05 viser, at det nu igen går den rigtige vej. Omsætningen er i 2004/05 steget med 12,5 procent til 396 millioner kroner fra 352 millioner kroner året før.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062