23948sdkhjf

Danskerne shopper amok i ting til hjemmet

Danskerne er vilde med at investere i hjemmet. Det kan mærkes hos bolighusene, i møbelbranchen og hos byggemarkederne. Hos Ikea er Danmark det hastigst voksende marked ud af samtlige 35 Ikea-markeder.
Danskerne er det folkefærd i verden, der bruger flest penge på hjemmet, og det kan mærkes i branchen for boligudstyr. Med Danmark som det hastigst voksende marked har Ikea for alvor erfaret danskernes fokus på boligen og boligindretningen. Kæden oplever især en interesse for udstyr til køkkenet og soveværelset.

Også hos møbelbranchen har de oplevet tendensen. Her har møbel-forretningerne øget omsætningen med ti procent om måneden i sammen-ligning med sidste år.

- Det går forrygende i møbelbranchen, og vi har ikke haft det så godt siden 1960'erne, siger Frits Hansen, formand i brancheforeningen Danske Møbelhandlere, til Berlingske Business.

Heller ikke byggemarkederne eller dynegigangten Jysk er gået ram forbi. Silvan har f.eks. et langt større salg per butik i Danmark end i Sverige, ligesom Jysk i sine kun 89 butikker i Danmark henter 12 procent af sin omsætning på verdensplan.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064