23948sdkhjf

Alle Jysk-familiens selskaber skal sætte tal på klimaaftrykket

Samtlige selskaber i Lars Larsen Group skal i fremtiden kunne redegøre for deres klimaaftryk, og opgaven forankres i første omgang hos CSR-afdelingen i kronjuvelen Jysk.

Det skriver Børsen.

– Jysk er den mest komplicerede virksomhed og den med mest manpower. Det er her, vi skal lave en model for at opsamle og rapportere på data om klima. Den model skal over tid bredes ud til alle selskaberne, og derfor skal de allerede nu begynde at indsamle data på deres CO2-udledninger, forklarer Rune Jungberg Pedersen CSR- og kommunikationsdirektør.

Ifølge ham er det ikke sikkert, at de handlinger, koncernen allerede gør for at mindske CO2-aftrykket kommer til at ændre sig meget, men den store forskel bliver, at der nu tages en videnskabelig og talbaseret tilgang til klimaarbejdet.  

Modellen for beregning af CO2-aftrykket vil Lars Larsen Group skabe i samarbejde med den globale elektronikkoncern Schneider Electric.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094