23948sdkhjf

Designvirksomhed opruster i Indien

Et partnerskab med en af verdens førende møbelproducenter skal sætte Normann Copenhagen på det indiske landkort med en samlet pakke til fremtidens kontor.

Det oplyser designvirksomheden i en pressemeddelelse.

Dansk design hitter fortsat globalt, ikke mindst på de asiatiske breddegrader. Sidste år åbnede Normann Copenhagen sin første franchisebutik i den Filippinske hovedstad Manila, og nu indgås partnerskab med møbelmastodonten HNI om det indiske marked.

Et hjemligt touch til kontoret

Normann Copenhagen sælger sin kollektion af møbler, belysning og boligtilbehør gennem forhandlere og distributører i mere end 80 lande, og som den fjerdestørste økonomi i verden med hensyn til købekraft udgør Indien et stort potentiale for ekspansion. Med det nye partnerskab styrker Normann Copenhagen sin gennemslagskraft på markedet, særligt i forhold til kontraktsalg, som i dag udgør omkring 50 pct. af designvirksomhedens omsætning.

Samarbejdet kan ses som led i en udvikling, hvor kontorer og offentlige rum får et blødere og mere hjemligt præg. De bløde områder på kontoret bliver stadigt vigtigere, så det nu ifølge Normann Copenhagen udgør omkring 15 pct. og stiger hvert år.

–  Som et dansk design brand er vi i stand til at bringe vores tradition for hjemmekomfort ind i offentlige rum og kontorer. Vi gør forskellen ved at omdanne konventionelle arbejdsrum til et andet hjem, hvor folk har lyst til at tilbringe deres tid, og som fremmer deres kreativitet. HNI er specialist i kontraktsalg til kontoret, mens vi er specialister inden for de løse møbelområder. Sammen kan vi tilbyde en mere komplet pakke med bare én leverandør til hele kontormiljøet, udtaler Poul Madsen, adm. direktør hos Normann Copenhagen.

Forfølger det indiske potentiale

HNI er blandt verdens førende producenter af kontormøbler med hovedkvarter i Iowa, USA. HNI’s indiske afdeling har 8 showrooms fordelt over Indien og bliver i kraft af partnerskabet eksklusiv distributør af Normann Copenhagen i hele Indien.

– HNI Indias indgående kendskab til trends inden for det indiske marked for design af arbejdspladser, vores solide infrastruktur i landet samt fokus på kunderettede løsninger er et unikt komplement til Normann Copenhagens designforståelse. Vi mener derfor, at dette partnerskab vil kunne udvide vores produktportefølje med en stærk kollektion af hjemlige designløsninger til arbejdspladser og dermed skabe flere muligheder for vores kunder, lyder det fra Karan Sachdev, adm. direktør, HNI India.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157