23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Wood Supply

Jysk vil forbedre image

Bedre kvalitetskontrol, andre farver og nyt design skal frem mod 2014 ændre kundernes opfattelse af den danske møbel- og sengetøjsgigant.

I business-verdenen er størrelsen som oftest afgørende for, hvilke kort man har på hånden i en forhandlingssituation.

Derfor er det ikke utænkeligt, at flere mærkevarer vil snige sig ind på hylderne hos Jysk i fremtiden.

- Tidligere kiggede de store snobbede mærkevarer typisk den anden vej, når det var Jysk, der kom. Det gør de ikke mere, siger Jysk-koncernens ejer, Lars Larsen, i et interview med dagbladet Børsen.

Et mini-Ikea

Jysk Nordic fremlagde tirsdag et 2010/11-regnskab, der viser et plus på 575 mio. kr. ud af en omsætning på lidt over 9 mia. kr.

Resultatmæssigt er der tale om et lille fald i forhold til året før, mens omsætningen er øget med 8 %. Jysk er i det forgangne år vokset med 150 butikker og forventer i 2012 at nå endnu en milepæl med åbningen af butik nummer 2.000.

Ekspansionen fortsætter således ufortrødent, men i fremtiden ønsker Jysk at være kendt for andet end blot lave priser. Lars Larsen fortæller til Børsen, at han godt kunne tænke sig at være lidt mere fremme i skoene rent designmæssigt, og ofte skæver han misundeligt til det koncept, som svenske Ikea med stor succes har bygget op:

- Vi skal være et mini-Ikea, og vi skal også blive endnu bedre til at servicere vores kunder. Hvis man kombinerer god pris, kvalitet og design, så sidder man godt i sædet, siger han.

Læs også: Tilfredsstillende regnskab fra Jysk Nordic
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11