23948sdkhjf

Succesfuld akademiker-kampagne

Akademikerkampagnen, der blev lanceret sidste år, ser ud til at have givet pote. Således viser den foreløbige analyse af kampagnen.

Succesfuld akademikerkampagne



Akademikernes Centralorganisation (AC) har udarbejdet en foreløbig analyse af resultaterne fra akademikerkampagnen. Den foreløbige analyse viser, at godt 3.000 virksomhedsbesøg har mundet ud i 500 akademikerjob.

- Det har næsten overgået vores vildeste forventninger. Virksomheder vil i første opgave have medarbejdere med speciale i marketing, økonomistyring og ikke mindst ingeniører. De hårde teknikere åbner døren for akademikerne, og det kan med tiden også give nye jobmuligheder for f.eks. humanisterne, siger Benjamin Holst, som er chef for Akademikerkampagnens sekretariat, til Dagbladet Børsen.

Akademikerne har via kampagnen primært fået job i mindre og mellemstore virksomheder. Og det skaber arbejdspladser at ansætte en akademiker.

- Der bliver skabt nye job i mindre og mellemstore virksomheder med under 50 ansatte. Vi kan se, at 80 pct. af de nye job er i små og mellemstore virksomheder. Det gode budskab er, at hver gang man ansætter en akademiker, vil det skabe yderligere fem nye job i virksomhederne, siger Leif Dyrmose, formand for De Ansatte Ingeniørers råd under Ingeniørforeningen, til Dagbladet Børsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094